¨

Nu begynder kampen om de danske turister - Sydhavsøerne lokker med stort fremstød

En ny kampagne skal få turister til at tænke på Sydhavsøerne, når drømmene kredser om eksotiske feriemål.

Med udsigten til en sommer i år, hvor mange må lægges deres rejseplaner om, har Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv lagt sig i selen for at lokke turisterne til Dodekalitten og andre lokale attraktioner. Foto: Bibi Nissen

Med udsigten til en sommer, hvor mange må lægge deres rejseplaner om, har Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv lagt sig i selen for at lokke turisterne til netop deres ende af landet.

Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste Danmark kommer på Stillehavsøerne

Brian Lindorf Hansen, destinationschef, Visit Lolland-Falster

For gik man og drømte om Påskeøerne, Santa Monica eller måske Mauritius’ hvide sandstrande i den kommende sommerferie, så er Dodekalitten ved Kragenæs, Nakskov Fjord og Marielyst måske ikke helt det samme – men det er tæt på.

Og det er netop budskabet med kampagnen, i helt bogstavelig forstand.

For der er kun et par timers kørsel til sydhavsøerne, der omfatter Lolland og Falster, for en stor del af den danske befolkning, påpeger destinationschef i Visit Lolland-Falster:

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste Danmark kommer på Stillehavsøerne – og den opfattelse skal hele Danmark dele, siger Brian Lindorf Hansen, der er destinationschef i Visit Lolland-Falster, i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under billedet

  Foto: Visit Lolland-Falster

- Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden time til Rådhuspladsen, tilføjer han.

Vil slå sidste års rekord

Med andre ord kan man komme til sydhavsøerne på en brøkdel af flyvetiden til Stillehavsøerne.

Allerede sidste år fik en god andel af befolkningen øjnene op for Marielysts hvide sandstrande, samt alt det andet gode, som destinationschefen mener øerne har at byde på.

Kampagnen beløber sig til cirka 3 millioner kroner og ambitionen er at skubbe til sidste års 1,84 millioner rekordovernatninger i 2019.

For potentialet er ifølge Visit Lolland-Falster endnu større. Sydhavsøerne er på den konto blevet den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt, forklarer destinationschefen.

- Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed – både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på, siger han og tilføjer:

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker.

For Sydhavsøerne er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats, som arbejder med at tiltrække det danske publikum.

Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App