Dansk kro hyldet i New York Times

Stevns bliver nævnt i et af verdens største nyhedsmedier. De lokale håber, at det kan skaffe flere turister.

Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Køkkenchefen Morten Vennike gør klar til at lave en kyllingesalat i køkkenet på Rødvig Kro og Badehotel.

Samtidig kan han med stolthed i stemmen forklare, hvordan et af verdens største nyhedsmedier fik øjnene op for dem og Stevns.

- Da jeg så, at vi var omtalt i The New York Times, måtte jeg straks dele det med min hustru. Det er ikke hver dag, man får en sådan ære, siger Morten Vennike.

Artiklen i New York Times roser både stedet og køkkenchef Morten Vennikes kulinariske kreationer.

quote Det er fantastisk, at en amerikansk avis vælger at fokusere på Stevns.

Martin Bender, direktør i Visit Sydsjælland og Møn.

Skribenten fra det amerikanske medie husker tilbage på sin tid som barn, hvor han besøgte sine bedsteforældre, der ejede Gjorslev Slot på Stevns. Nu er han tilbage - over 50 år efter sit første besøg.

“The secrets of a Danish castle” - hemmelighederne i et dansk slot, lyder titlen på den lange artikel i New York Times.

- Jeg synes, det er fedt, at man er på en lille kro ude på landet, og det bemærkes, at man gør noget lækkert, siger Morten Vennike.

Artiklen fremhæver ikke kun Rødvig Kro og Badehotels gastronomiske tilbud, men sætter også spotlight på regionens attraktioner, herunder Højerup Gamle Kirke ved Stevns Klint - og så selvfølgelig Gjorslev Slot.

Håber på flere amerikanere

Artiklen glæder Martin Bender, der er direktør i Visit Sydsjælland og Møn.

- Det er fantastisk, at en amerikansk avis vælger at fokusere på Stevns. Vi håber, at det kan tiltrække flere amerikanske turister til regionen, som i forvejen nyder godt af besøg fra især Tyskland, Holland, og Danmark, forklarer Bender.

Martin Bender direktør i Visit Sydsjælland og Møn
Martin Bender direktør i Visit Sydsjælland og Møn Foto: Stephan Svingkær - TV2 ØST

Omtalen i The New York Times, som nyder følgeskab af ti millioner abonnenter, anses for at være en gylden mulighed for at tiltrække international opmærksomhed. 

Ifølge Martin Bender er det særligt værdifuldt, da artiklen fremstår som en autentisk og troværdig fortælling, der kan have en stærkere virkning end traditionelle reklamer.

Læs også
Spillede cello for Mogens' køer - nu har over 40 millioner set historien
Læs også
Spillede cello for Mogens' køer - nu har over 40 millioner set historien

På Rødvig Kro og Badehotel har de allerede bemærket en stigning i interessen fra amerikanske besøgende på deres hjemmeside.

- Efter artiklen blev offentliggjort, har vi set en markant øget aktivitet fra USA, hvilket lover godt for fremtiden, udtaler Morten Vennike.

Han håber, at omtalen fører til flere gæster, større eksponering og øget omsætning for både badehotellet og regionen som helhed.


Nyhedsoverblik