Stem på din favorit - hvem har lavet den bedste Knæk Cancer-blomst?

Man kan stemme på finalisterne ved at like ens favorit af Knæk Cancer-blomsten på TV2 ØST’s Facebookside.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Vil du være med til at afgøre, hvem der har lavet den flotteste, sjoveste eller mest kreative version af Knæk Cancer-blomsten? Så skal du til tasterne nu.

Her på TV2 ØST har vi i de sidste to uger efterlyst jeres personlige bud på den karakteristiske røde og sorte Knæk Cancer-blomst i forbindelse med Knæk Cancer-kampagnen. Derfor udskrev TV2 ØST en konkurrence sammen med TV2, som sluttede mandag ved midnatstid.

Vi har modtaget mange gode bud fra vores brugere, der har uploadet deres billede på Instagram med hashtaggene #tv2øst og #knækcancerblomst. Heraf har vi udvalgt fire som finalister, og nu får TV2 ØST’s brugere mulighed for at kåre vinderen.

design_uden_navn.jpg
Læs også
Lav din egen Knæk Cancer-blomst og støt kampen mod kræft
design_uden_navn.jpg
Læs også
Lav din egen Knæk Cancer-blomst og støt kampen mod kræft

Alt, du skal gøre, er at stemme på en af finalisterne ved at like et af de fire billeder på TV2 ØST’s Facebookside, som du bedst kan lide. Det billede, som får flest likes, bliver regional vinder og modtager en flot gavekurv med lokale produkter. Afstemningen løber frem til onsdag klokken 23.59.

Herunder kan du se de billeder, som man kan stemme på via TV2 ØST’s Facebookside.

Nogle seje tøser fra Errindlev Gymnastik og Idrætsforening fra Lolland har lavet denne blomst, mens de står på ribberne.
Nogle seje tøser fra Errindlev Gymnastik og Idrætsforening fra Lolland har lavet denne blomst, mens de står på ribberne. Foto: Privatfoto - Errindlev Gymnastikforening & Idrætsforening
Minna Kilegaard har uploadet dette billede en Knæk Cancer-blomst, som er blevet til med hjælp af hunde fra Danmarks Civile Hunderførerforening Næstved.
Minna Kilegaard har uploadet dette billede en Knæk Cancer-blomst, som er blevet til med hjælp af hunde fra Danmarks Civile Hunderførerforening Næstved. Foto: Privatfoto - Minna Kildegaard
Ryttere og heste fra Rideklub Vestsjælland har lavet denne blomst .
Ryttere og heste fra Rideklub Vestsjælland har lavet denne blomst . Foto: Privatfoto - Rideklub Vestsjælland
Karateudøvere fra Sax-Karatecenter i Sakskøbing har givet dette bud på en Knæk Cancer-blomst.
Karateudøvere fra Sax-Karatecenter i Sakskøbing har givet dette bud på en Knæk Cancer-blomst. Foto: Privatfoto - Sax-Karatecenter

Den regionale vinder kåres torsdag den 24. oktober.

Desuden vil vinderbillederne blive vist ved et stort indsamlingsshow på TV2, som løber af stablen på lørdag.

Indsamlede over 140 millioner 

Sidste år blev den syvende udgave af Knæk Cancer-uge afholdt, og her lykkedes det for danskerne at indsamle 141.895.200 kroner.

Resultatet var blandt de største indsamlede beløb i Danmark i de senere år. Dermed nåede Knæk Cancer-indsamlingen én milliard kroner på syv år. Pengene bliver hvert år doneret til Kræftens Bekæmpelse.

Her kan du se nogle af de andre billeder, som brugere har indsendt til konkurrence.

Her er nogle af de bud, TV2 ØST har modtaget i konkurrencen om regionens flotteste Knæk Cancer-blomst.
Her er nogle af de bud, TV2 ØST har modtaget i konkurrencen om regionens flotteste Knæk Cancer-blomst. Foto: Privatfoto
Nogle af brugernes bud på Knæk Cancer-blomsten på Instagram.
Nogle af brugernes bud på Knæk Cancer-blomsten på Instagram. Foto: Privatfoto
 
  Foto: Privatfoto

Som noget særligt i år har Boozt valgt at blive sponsor på aktiviteten i konkurrencen om de personlige Knæk Cancer-blomster.

Så Boozt donerer 20 kroner per godkendt billede op til 450.000 kroner. Det gælder for alle billeder, der bliver uploadet i perioden mandag den 1. oktober 2019 til lørdag den 26. oktober 2019.

Billeder der bliver lagt op forinden eller efter dette tidsrum udløser derfor ikke et donationsbeløb til indsamlingen.

Læs også
Opdager ikke kræft i tide - syv symptomer mænd ikke må ignorere
Læs også
Opdager ikke kræft i tide - syv symptomer mænd ikke må ignorere

De penge, som de delte og godkendte Knæk Cancer-blomster sikrer, sammen med andre donationer til Knæk Cancer-kampagnen går til Kræftens Bekæmpelse. Her vil de de forsøge at bekæmpe kræft gennem forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Når du støtter Kræftens Bekæmpelse, bidrager den kombineret organisation og patientforenings arbejde og er med til at gøre en forskel for de mange danskere, der bliver ramt af kræft og deres pårørende.

Her kan du se, hvordan Kræftens Bekæmpelse for eksempel bruger en donation på 100 kroner. Artiklen fortsætter under grafikken.

Grafik: Lonni Christiansen

Patientstøtte: 17 kroner

  • Over hele landet tilbyder Kræftens Bekæmpelse gratis rådgivning og støtte til kræftpatienter, pårørende og efterladte. Det er psykologer, socialrådgivere, sygeplejersker og læger, som primært tager sig af dette arbejde.
     
  • Patientstøtteafdelingen indsamler, udvikler og formidler ny viden og metoder til gavn for kræftpatienter, ligesom der er stor fokus på at hjælpe kræftpatienter til at få et samlet og godt patientforløb.

Administration: 3 kroner

  • Helt konkret dækker administrationsudgifterne en række fælles funktioner som bestyrelse, udvalg og direktion. Oveni det kommer økonomi, IT og fælles ejendoms- og personaleforvaltning.

Forskning: 62 kroner

  • Kræftens Bekæmpelse står for over halvdelen af kræftforskningen i Danmark og er de seneste år kommet længere i sin viden om, hvad kræft er, og hvordan kræftsygdomme forebygges og helbredes. I 2018 uddelte Kræftens Bekæmpelse 400 millioner kroner til kræftforskning.

Oplysning: 18 kroner

  • I dag kender man årsagerne til omkring en tredjedel af de cirka 32.000 kræfttilfælde, som hvert år opstår i Danmark. Det vil sige, at mere end 10.000 kræfttilfælde årligt kan forebygges med den viden, som man har på området.
     
  • Over de næste 10 år afsætter Kræftens Bekæmpelse 100 millioner kroner til et nyt forskningssamarbejde, der skal gøre organisationen endnu bedre til at få gode råd omsat til ændret adfærd. Det skal måles, om indsatsen virker, og om den virker blandt alle dele af befolkningen.

Hvis du har brug for mere viden om kræft eller skal have kræftrådgivning, kan du finde det her


Nyhedsoverblik