Nede i Nicoline Hansens kælderrum har hun, sammen med veninden Celine Nordal, skabt et helt nyt tøjmærke.
De to gymnasieelever fra Nykøbing Falster stiftede tøjmærket Red Soda den 1. februar i år, og allerede nu bestiller kunder fra hele landet deres farvestrålende kreationer.
Det er helt sindssygt. Vi havde slet ikke regnet med, at det ville være så stort
Nicoline Hansen og Celine Nordal har designet to toppe og en nederdel, og fælles for de tre stykker tøj er, at der er knald på farverne.
- Hvis man har lyst til at tage en lyserød nederdel på i skole, så tager man en lyserød nederdel på i skole, siger Celine Nordal.
- Der er mange, der tænker, at det gør man bare ikke, for det er pinligt, fordi det er for meget eller for udfordrende. Så vi vil bare gerne have, at folk rykker deres grænser og går ud og gør lige det, de har lyst til, siger hun.
Artiklen fortsætter under billedet.
Både Celine Norddal og Nicoline Hansen går til dagligt i gymnasiet, så det med at starte sit eget tøjmærke kan godt tage ret meget tid. Når de ikke bruger tid på skole, kæreste og fritidsjob, så mødes pigerne i Nicoline Hansens kælder og syr tøj. De to iværksættere prioriterer nemlig deres nystiftede virksomhed højt.
- For eksempel tager vi ikke så meget i byen, fortæller Celine Nordal.
Mødte hinanden på Instagram
Iværksætterdrømmende begyndte for tre år siden, da pigerne mødte hinanden på det sociale medie Instagram.
- Jeg skrev til Nicoline på Instagram og spurgte, hvor hendes øreringe var fra, og så svarede hun, fortæller Celine Nordal.
Artiklen fortsætter under billedet.
Efter et par beskeder begyndte veninderne at ses uden for det sociale medie, og så var det bare et spørgsmål om tid, inden de lavede deres eget tøjmærke.
- Jeg tror, vi begge to har en lille designer i maven og altid har interesseret os for mode og sammensætning af forskellige materialer, stoffer og farver, fortæller Nicoline Hansen.
Interesse fra hele landet
Red Soda er et tøjmærke, der henvender sig til unge , og derfor foregår det meste af kundekontakten via Instagram, hvor de to iværksættere lægger billeder af deres tøj op og tager imod ordrer.
De har allerede fået over 20 bestillinger og mere end 650 følger med i, hvad pigerne kreerer.
- Det er helt sindssygt. Vi havde slet ikke regnet med, at det ville være så stort, siger Celine Nordal.
Artiklen fortsætter under billedet.
- Vi havde tænkt, at vores veninder ville være høflige at købe en nederdel eller en top, men vi ser flest kunder fra andre steder i landet, hvor vi slet ikke have tænkt, at vi ville have vores målgruppe til at starte med, siger hun.
Den store interesse tegner godt for fremtiden, men det vigtigste for de to iværksættere er, at have det sjovt, for de har ikke bare skabt et tøjmærke, men også et godt venskab.