Så skete det endelig.
Efter to måneders ventetid er der i dag blevet skrevet under på kontrakten til den nye Storstrømsbro.
Sagen om Storstrømsbroen begyndte før jul, da Fagbladet 3F kunne afsløre, at to af de tre firmaer i det italienske konsortium var indblandet i en omfattende korruptionssag i Venedig. Her blev underskriften på aftalen om Storstrømsbroen udsat for første gang.
Anden gang var i begyndelsen af det nye år, da Kammeradvokatens redegørelse viste, at nok var reglerne overholdt, men Condotte var tæt på at gå konkurs. De har fået en såkaldt konkursbeskyttelse ved domstolen i Rom. Det betød, at Condotte havde 120 dage til at få styr på økonomien, og hvis ikke det lykkedes, så måtte de dreje nøglen om.
Tredje gang underskriften på aftalen blev udsat, var i januar i år, hvor forligspartierne og transportministeren besluttede at give Condotte 18 timer til at fremskaffe en underskrift.
Få hele overblikket over sagen lige her:
OVERBLIK OVER SAGER I BYGGERIET AF STORSTRØMSBROEN