Efter snyde-hotel på Stevns: Sådan undgår du fup-udlejning

Selvom du har booket din feriebolig gennem et website, du har navn og telefonnummer på udlejer, er det ikke nok til at sikre dig mod svindel.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Sommer, sol og seværdigheder lokker folk til tasterne for at bestille en bolig med udsigt til en dejlig ferie. Det er dog ikke alle bookinger, der ender ud i ren lykke, og nogle er så uheldige at have betalt for noget, de aldrig kommer til at se eller opleve. 

Det er blandt andet tilfældet på Stevns, hvor Lars Bergström og hans hustru fra Sverige havde booket et værelse på hotel Dronningens i Højerup gennem booking.com. 

Da de nåede frem, var der ingen at se, og de fandt hurtigt ud af, at der var tale om fup. 

- Vi havde booket hotellet i Højerup via booking.com. Da vi kom frem, var der intet hotel eller nogen i huset på adressen. Vi faldt i snak med tre mænd, som kunne fortælle, at vi ikke var de første turister, der var kommet hertil og blevet snydt. 

Sjælden, men ærgerlig situation 

Hos akutbolig.dk, som også har haft en annonce med samme bolig, som det svenske ægtepar blev snydt af på deres hjemmeside, kan de oplyse, at dette specifikke tilfælde er nummer to svindelnummer i år.

Derfor skal man ikke som sådan frygte at blive taget ved næsen, hvis man spørger Sine Nøjsen Damgaard, der er kommunikationsansvarlig. 

Selvom boligsiden ikke udlejer ferieboliger, har de et par gode råd med på vejen til dem, der gerne vil leje boliger gennem hjemmesider:

TV ØST har kontaktet booking.com telefonisk og via mail, men har endnu ikke fået et svar. 


Nyhedsoverblik