I Dagli’brugsen i Rødvig på Stevns er det tydeligt at mærke, at corona-pandemien har fået endnu flere til at handle online.
Her hober pakker fra GLS og Postnord sig op.
Det er især et problem med de store pakker
- Det er helt vildt, siger uddeler Peter Thomsen, der fortæller at antallet af pakker til afhentning i butikken er tredoblet i forhold til tidligere år.
Opråb: Hent jeres pakker
Fordi så mange handler på nettet og får deres varer leveret til afhentning i brugsen, har Peter Thomsen været nødt til at sætte ekstra lagerplads af til at opbevare de mange pakker.
Og det hjælper ikke på pladsproblemerne, at mange kunder lader deres pakker ligge i butikken i flere dage.
- Folk er ikke alt for flinke til at hende deres pakker, siger Peter Thomsen.
Han fortæller, at mange har bestilt flere pakker og venter med at hente dem, til de alle sammen ligger klar i butikken.
Derfor har personalet i Dagli’brugsen i Rødvig delt et opråb på Facebook, hvor de minder folk om at hente deres pakker, så snart de ligger klar i butikken, så de ikke optager unødig plads på lageret.
- Det er især et problem med de store pakker, siger Peter Thomsen.
Artiklen fortsætter under billedet.
Stor stigning i antallet af pakker
Allerede i slutningen af november kunne stigningen i den digitale handel mærkes. Her oplyste Postnord til TV2 ØST, at de regner med en stigning på op mod 35 procent i antallet af pakker i forhold til sidste år.
Hos GLS regner man med en stigning på 40 procent, mens pakkefirmaet DAO satser på en stigning på 50 procent i julen 2020.