Sig ordet Femern-bro, og den danske regering får smil omkring munden.
Ønsket om en bro et markant større i Danmark end det er i Tyskland. Derfor har den danske regering lagt op til, at den vil tage et større økonomisk ansvar for projektet.
Det har man meldt ud i håb om at få tyskerne til at nikke ja til projektet, som har været på den danske ønskeseddel i mange år.
Men hvis den danske regering bliver for overivrig, så risikerer de danske skatteydere at ende med en stor regning, advarer professor i planlægning, Bent Flyvbjerg fra Aalborg Universitet.
Han mener, at jo mere ansvar Danmark tager for projektet, en større del af regningen hænger vi på, hvis projektet om en fast forbindelse giver underskud.
Statsminister Anders Fogh Rasmussen har tidligere kaldt en Femern-bro for en "alletiders forretning", men helt så begejstret er Bent Flyvbjerg ikke:
- Se på DR Byen, se på Metroen og se på Øresundsforbindelsen og dens landanlæg. Så kan du se risikoen. Femern-projektet er særlig risikofyldt, for der er ikke ret store indtægter på det, siger professor Bent Flyvbjerg.