Fjernbetjent borgerservice ingen succes

Flere brugere af borgerservice i Væggerløse har holdt sig væk, efter at kommunen har indført fjernbetjent borgerservice. Systemet skal nu formentlig ikke udbredes til resten om kommunen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Efter at personen i kød og blod bag skranken er blevet skiftet ud med en skærm, er 95 procent af brugerne i Væggerløse holdt op med at benytte sig af Borgerservice. Også personalet er skeptisk, og nu breder skepsissen sig også blandt politikerne, skriver Folketidende.

Økonomiudvalget diskuterede igår, om den fjernbetjente borgerservice skal udbredes til resten af kommunen men kom ikke frem til nogen beslutning. Foreløbig er politikerne enige om, at udbredelsen skal ske i et langsommere tempo, end det først var planen.

- Jeg er bange for, at den videobaserede løsning løber fra os. Det vil være mere rigtigt at vente på en web-baseret løsning, som borgerne kan benytte fra deres computer derhjemme, siger Arne Graae Jensen fra Venstre.

Udvalget har nu bedt om beregninger af, hvad en længere implementeringsfase vil komme til at koste.   

 


Nyhedsoverblik