Sådan skal internationale turister lokkes til Lolland og Falster

17 internationale PR-medarbejdere fra Visit Denmark turnerer mandag og tirsdag rundt på Lolland og Falster for at opleve områdets seværdigheder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Fra strandene ved Pomle Nakke til dyrelivet i Knuthenborg Safaripark.

Nu skal Lolland og Falster sættes på verdenskortet, hvis det står til Visit Denmark.

Derfor er 17 PR-medarbejdere fra udlandet og Visit Denmarks hovedkontor i København mandag og tirsdag inviteret på tur rundt på Lolland og Falster.

Formålet er, at de kan få en forståelse for områdets attraktioner og være bedre klædt på til at skabe omtale i udenlandske medier.

- Vi har meget at byde på Lolland og Falster. Vi har mange gode madoplevelser, gode oplevelser, blandt andet i Knuthenborg Safaripark, siger destinationschef ved Visit Lolland-Falster, Lindy Kjøller.

Destinationschef ved Visit Lolland-Falster, Lindy Kjøller, er sikker på, at Lolland og Falster kommer på verdenskortet efter mandagens PR-tur.
Destinationschef ved Visit Lolland-Falster, Lindy Kjøller, er sikker på, at Lolland og Falster kommer på verdenskortet efter mandagens PR-tur. Foto: Jesper Truelsen - TV2 ØST

Den første dag har delegationen spist frokost på Marielyst, kørt op ad kysten til Pomle Nakke og sluttet dagen af i Knuthenborg Safaripark.

Internationale løver

Her har de blandt andet set løver, der tidligere på året blev evakuerede fra en zoologisk have i Ukraine.

- Knuthenborg Safaripark har det helt internationale snit. At vi sammen med Knuthenborg har bragt løver hjem fra Ukraine, det er en fantastisk historie, som også er værd at fortælle på de store markeder, siger Lindy Kjøller.

Læs også
Knuthenborg er paradis for løver evakueret fra Ukraine
Læs også
Knuthenborg er paradis for løver evakueret fra Ukraine

På turen deltager PR-medarbejdere fra Italien, Frankrig, Tyskland, Holland, USA, England, Sverige, Norge og København.

Mads Østergaard, der er PR- og pressemanager for Visit Denmark i USA, er ikke i tvivl om, at Lolland og Falster vil kunne appellere til amerikanske turister.

- Meget af det som Danmark kan er unikke oplevelser. Vi har ikke de store naturparksoplevelser, men vi har små hverdagseventyr. For eksempel løverne, der er blevet reddet fra Ukraine - det, må man sige, er lidt af et dansk eventyr, siger han.

Marketingschef Brian Lindorf Hansen ved Knuthenborg Safaripark mener, Lolland og Falster får flere internationale turister i fremtiden.
Marketingschef Brian Lindorf Hansen ved Knuthenborg Safaripark mener, Lolland og Falster får flere internationale turister i fremtiden. Foto: Jesper Truelsen- TV2 ØST

Hos Knuthenborg Safaripark er marketingschef Brian Lindorf Hansen overbevist om, at presseturen vil få en positiv effekt på turismen på Lolland og Falster indenfor de kommende år.

- Delegationen er Danmarks ambassadører ude på de internationale markeder. Vi har mange internationale gæster, og vi får endnu flere i fremtiden. Nu hører vi Lindy tale omkring løverne. De er selvfølgelig allerede danmarkskendte, men de kan også blive verdenskendte, siger Brian Lindorf Hansen.

Tirsdag fortsætter turen for delegationen, hvor de blandt andet besøger kunstværket Dodekalitten. 


Nyhedsoverblik