Lovestorm: Alle døre åbner sig for os

Begejstringen over Lolland Falster Lovestorm nåede onsdag nye højder, da Lovestorm blev kåret som årets ord.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er svært at få armene ned, når man arbejder med fænomenet #lollanddalsterlovestorm, eller i daglig tale Lolland Falster Lovestorm.

Bevægelsen opstod, da TV 2 i foråret sendte serien ”På røven i Nakskov”, og handler om at sprede positive budskaber på de sociale medier om Lolland og Falster for at balancere og moderere mediebilledet af kriseramte udkants-øer. Bevægelsen har i dag alene på Facebook 22.465 støtter.

Onsdag aften blev ordet #lovestorm udråbt som Årets Ord af Danmarks Kommunikationsforening – og det er noget der glæder Kirsten Sydendal, der var en af initiativtagerne til projektet via kvindenetværket QLF.

- Efter prisen sidder vi tilbage med en god fornemmelse af, at vi sammen kan gøre en hel masse, siger Kirsten Sydendal til TV ØST.

Hun fortæller, at prisen er med til at forstærke billedet af Lolland Falster Lovestorm som en succes. Allerede fredag vil prisen dog skulle bruges.

- Helt aktuelt, så er det selvfølgelig noget, som vi vil vise frem i til vores vores store Lovestorm-fest på Vega i København på fredag, siger Kirsten Sydendal.

Alle vil samarbejde med Lovestorm

Kirsten Sydendal fortæller, at ingen døre i øjeblikket virker til at være lukket for Lolland Falster Lovestorm.

- Der er meget stor interesse for os lige nu, og det er i realiteten kun vores tid og vores økonomi, der lige nu begrænser os. Alle vil gerne møde os, og vi mødes af meget stor velvillighed, fortæller hun.

Den store interesse giver samtidig meget arbejde bag kulisserne, da rigtig mange gerne vil samarbejde med organisationen og indgå partnerskaber. Det er dog noget som bevægelsen overvejer grundigt fra gang til gang.

- For os er det afgørende, at vi stadig kan overraske, og gøre ting, som man ikke har gjort før, siger Kirsten Sydendal.

Hun fortæller, at hun håber at den aktuelle pris kan være med til at få øjnene op for Lolland og Falster internationalt.

Erhvervslivet skal med

Næste skridt for Lolland Falster Lovestorm er at få erhvervslivet til at deltage i arbejdet.

- Vi vil gerne have erhvervslivet til at hjælpe til med at sprede budsskabet om det gode liv hernede udenfor øerne. Der er mange gode ting at fortælle – og de har kontakter og ressurcer, som afgjort kan sætte os op i næste gear, siger hun.

Samtidig er det et mål, at Lovestorm kan vokse ud af internettets sociale medier og ud i virkeligheden.

- Vi skal have det gode budskab om Lolland og Falster til at vokse helt ud på gaderne og have gjort os synlige andre steder end på nettet. Både på og uden for Lolland-Falster. Vi har allerede en bannerstafet kørende og man kan købe T-shirts, badges m.m., men det skal udbredes endnu mere i fremtiden, siger hun. 

 


Nyhedsoverblik