Kunder frustrerede over store regninger savner svar fra energiselskab

Danmarks største energileverandør, Andel Energi, besvarer ikke deres kundehenvendelser. Sådan lyder kritikken fra utilfredse energikunder.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Energiselskabet Andel Energi er Danmarks største med cirka 1,2 millioner energikunder. 

Mogens Tved fra Stege er en af mange borgere, der er kunde hos selskabet - men for ham at se har Danmarks største energiselskab, bestemt ikke Danmarks bedste service.

quote Der er kaos i mange hjem på grund af de høje strømpriser, så jeg synes, der burde være nogen på pinden

Mogens Tved, Stege

- Jeg har ringet til dem 11 gange. Jeg har også sendt dem en mail for næsten to uger siden, og jeg har ikke hørt fra dem endnu. Det er ikke rimeligt, siger Mogens Tved.

Savner svar på fordobling af regning

Som mange andre el-kunder har 72-årige Mogens Tved oplevet større tal på sin regning, end han plejer. Mogens Tved kontaktede Andel Energis kundeservice grundet en ubekendt transportafgift på strømmen, som han ville have nærmere forklaring på.

- Jeg fik en regning 1. september, som var dobbelt så stor som sidste år. Jeg havde nogle spørgsmål i forhold til en fastprisaftale, som jeg var i tvivl om, jeg skulle have ændret. Der er kaos i mange hjem på grund af de høje strømpriser, så jeg synes, der burde være nogen på pinden, siger landmanden Mogens Tved.

Andel Energi, der tidligere hed SEAS-NVE, har knap 400 medarbejdere og cirka 400.000 private andelshavere primært på Sjælland, Lolland og Falster.

Under middel på Trustpilot

Mogens Tved er tilsyneladende ikke den eneste kunde, der har haft dårlige oplevelser med Andel Energis kundeservice. 

Læs også
Elregninger æder Michellas forretning op: - Jeg har mange søvnløse nætter
Læs også
Elregninger æder Michellas forretning op: - Jeg har mange søvnløse nætter

Virksomheden har samlet set fået 1,9 stjerner på Trustpilot og er dermed vurderet som under middel. De dårlige anmeldelser er altså mange.

- Leder du efter den mest inkompetente eludbyder på markedet, så kig ikke længere. Ding ding ding, du har fundet Andel Energi, som med sikkerhed nok skal lave rod i regningerne og virkelig teste din tålmodighed, når du ringer ind og bliver smidt af linjen, fordi “alle vores medarbejdere er optaget”, skriver en bruger om Andel Energi den 13. september på Trustpilot.

Ud af de i alt 4.838 anmeldelser, som Andel Energi har fået på Trustpilot, er 38 procent "dårlig", det vil sige én stjerne.

Opmandet med nye kollegaer

TV2 ØST har forelagt kritikken fra Mogens Tved for Andel Energi, hvorfra Martin Weber, der er chef for kundeservice hos Andel Energi, i et skriftligt svar siger:

- Hele den europæiske energibranche står lige nu i en ekstraordinær situation, som påvirker alle aktører i hele Europa, også Andel Energi og vores kunder. En af konsekvenserne af den internationale energikrise er, at antallet kundehenvendelser til alle energiselskaber ligger langt over normalen.

- Vi har fuld forståelse for, at ventetid kan være frustrerende og forsøger derfor altid at svare alle henvendelser så hurtigt som muligt, og har også opmandet med nye kollegaer i kundeservice.

Indtil videre må Mogens Tved og de mange andre kunder hos Andel Energi altså vente.

- Vi hører ikke andet end om strøm og strømpriser og folk, der ikke kan betale deres regninger. Jeg mener nu godt at jeg kan betale min, men derfor vil jeg da stadig gerne have en snak med dem, om jeg skal ændre mit abonnement, siger han.


Nyhedsoverblik