Royal Unibrew indgår millionaftale med Tivoli

Royal Unibrew og Tivoli indgår tocifret million samarbejdsaftale, der løber til og med 2025.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Royal Unibrew og Tivoli indgår tocifret million samarbejdsaftale, der løber til og med 2025.

Med aftalen flytter et nyt bar-koncept ind i forlystelseshaven i foråret 2021, hvor der blandt andet præsenteres øl fra førende danske mikrobryggerier, skriver Royal Unibrew i en pressemeddelelse.

Udover hovedsponsoratet af Fredagsrock og Lillefredag opnår Royal Unibrew rettigheder til visning af Champions League finalen samt fejring af Faxe Kondis 50. års jubilæum med en gallafest i Tivoli Haven i 2021.

Aftalen er Tivolis suverænt største kommercielle aftale med en enkeltstående samarbejdspartner.

- Vi er stolte af vores samarbejde med Tivoli og de oplevelser, vi sammen har kunnet give forlystelseshavens millioner af gæster igennem 10 år. For eksempel når vi har gjort koncerter med store stjerner tilgængelige med Fredagsrock og hjulpet nye musiknavne på vej med Lillefredag, siger Lars Jensen, direktør i Royal Unibrew.

quote Som bryggeri arbejder vi for at sikre et mangfoldigt udvalg af spændende drikkevarer

Lars Jensen, direktør i Royal Unibrew

Med den største enkeltstående samarbejdsaftale mellem Royal Unibrew og Tivoli sikres gæsterne i Tivoli fra foråret 2021 en bred vifte af nye kulturoplevelser, såsom koncerter, events og ikke mindst sportsoplevelser live på storskærm. Målet med partnerskabet er ifølge Tivoli at skabe endnu flere og større oplevelser for Tivolis gæster med begivenheder og initiativer, der favner bredt.

Nyt øl-bar koncept flytter ind i Tivoli

Op til Tivolis sommersæson 2021 etableres en ny Anarkist Bar med ølsmagninger, underholdning og events.

Artiklen fortsætter under billedet.

Tivolis direktør Susanne Mørch Koch og Lars Jensen, direktør Royal Unibrew underskriver aftalen.
Tivolis direktør Susanne Mørch Koch og Lars Jensen, direktør Royal Unibrew underskriver aftalen. Foto: Christoffer Sandager

Den nye moderne øl-bar, som er inspireret af Royal Unibrews ølunivers i Odense kaldet ”Anarkist”, flytter ind i den nuværende bygning, der huser Biergarten som vender ud mod Københavns Hovedbanegård.

Kort om Unibrew:

  • Arven efter Unibrews stiftere går helt tilbage til 1865, og firmaet hviler dermed på mange års dansk bryggertradition. Royal Unibrew er Danmarks 2. største bryggerikoncern, og producerer mere end 400 forskellige produkter.
  • Firmaet var et af de første bryggerier til at introducere økologisk øl og er altid på jagt efter nye smagsvarianter og innovative produktionsmuligheder.

 

Kort om Anarkist:

  • Øl-serien Anarkist er blevet kreeret og produceret af mikrobryggeriet Theodor Schiøtz Brewing Company, opkaldt efter bryggeriets grundlægger, Theodor Schiøtz, der i 1859 grundlagde det odenseanske bryggeri, og af mange netop blev kaldt en anarkist.
     
  • Idéen bag Anarkistserien er at bryde konventionerne fuldstændigt ned. Det er en serie af øl, som er født ud af en sans for detaljen, både i forhold til at brygge øllen, men i høj grad også omkring det visuelle udtryk, som er markant anderledes end konventionelle ølbrands.

Her skal baren slå et slag for bryggerhåndværket ved bl.a. at præsentere gæsterne for specialbryg fra andre førende mikrobryggerier, samt Royal Unibrews egne produkter. Derudover etableres der omkring 20 forskellige ølhaner, samt et større udvalg af flaskeøl. Samtidig er det også planen, at der skal udvikles helt særlige Tivolificerede øl. Alle øl-elskende gæster kan få adgang til baren både fra gaden og Tivoli.

Læs også
Bryggerimedarbejdere fortsætter strejke - købmand mangler øl og vand
Læs også
Bryggerimedarbejdere fortsætter strejke - købmand mangler øl og vand

- Som bryggeri arbejder vi for at sikre et mangfoldigt udvalg af spændende drikkevarer, og derfor glæder vi os også meget over den nye Anarkist Bar, som allerede fra næste forår vil slå et slag for det gode øl – både fra Anarkists egne haner, men også fra mikrobryggere over hele landet, som vi gerne vil invitere indenfor, siger direktør Lars Jensen.

Fredagsrock vender tilbage og jubilæumsfejring

Selv om Covid-19 satte en brat stopper for større koncertvirksomhed i Tivoli, glæder Tivoli sig til igen at kunne præsentere store danske og internationale navne i Haven.

Artiklen fortsætter under billedet.

Royal Unibrew bliver hovedsponsor på Fredagsrock og Lillefredag og opnår rettigheder til visning af Champions League finalen.
Royal Unibrew bliver hovedsponsor på Fredagsrock og Lillefredag og opnår rettigheder til visning af Champions League finalen. Foto: Tivoli

Igennem 10 sæsoner har Tivoli og Royal Unibrew arbejdet sammen om give forlystelseshavens mere end 5 millioner årlige gæster kulturoplevelser og et mangfoldigt udvalg af drikkevarer at skylle dem ned med. Og det sætter covid-19 ikke en stopper for.

quote Vi glæder os meget til at tage fat på de mange nye initiativer, som den rekordstore aftale med Royal Unibrew indeholder

Susanne Mørch Koch, adm. direktør for Tivoli

- Vi glæder os meget til at tage fat på de mange nye initiativer, som den rekordstore aftale med Royal Unibrew indeholder. Der er godt nyt til de sportsinteresserede, når vi transmitterer internationale fodboldfinaler på Plænen. Vi fortsætter Lillefredag for danske up-coming bands som et populært musikkoncept, der har vist sig at kunne gennemføres i en Corona tid, siger adm. direktør for Tivoli, Susanne Mørch Koch.

- Vi ser også frem til at introducere et helt nyt fredagsbar univers i Haven og byde den nye konceptbar Anarkist velkommen til Tivoli. Facaden til den nuværende Biergarten, hvor øl-baren flytter ind, får et nyt, åbent udtryk lige over for Hovedbanegården, så gæster både kan komme ind fra gaden og fra Tivoli.


Nyhedsoverblik