Stor reklamepris til VisitVestsjælland

Sådan så det ud fredag aften, da VisitVestjælland modtog deres pris til Danish Digital Awards.

VisitVestsjællands turistkampagne ’Verdens mest afslappede film’, som sætter fokus på naturen på Sjællands Vestkyst, blev fredag aften tildelt sølv ved Danish Digital Award.

Der var hård konkurrence blandt de mere end 600 indsendte kampagner ved Danish Digital Award, som løb af stablen i København fredag aften – alligevel lykkedes det VisitVestjælland at nuppe sølv i kategorien Video Production.

- Vi er simpelthen så stolte over at have vundet sølv. Vi var oppe imod virksomheder og kampagner, som kan investere betydeligt mere i deres markedsføring, end vi har mulighed for, så prisen er et stort skulderklap til teamet, siger adm. direktør i VisitVestsjælland Lars Nielsen i en pressemeddelelse.

VisitVestsjælland producerede deres syv minutter lange kampagne sammen med bureauet Zupa. En film, som handler om at promovere fordelene ved naturen på Sjællands Vestkyst.

 I løbet af kort tid gik den filmen viralt, blev set af mere end 2,5 millioner mennesker, og omtalt på forsiderne af internationale medier som Huffington Post, Daily Mail, og Business Daily.

Kampagnen forøgede også besøgstallet til VisitVestsjælland over nettet med mere end 500% danske og 1000% udenlandske besøgene, fortæller turistorganisationen.

Digitale kvaliteter
VisitVestjælland løb med andenpladsen på grund af deres ”digitale kvaliteter, der her skal bedømmes i forhold til dets evne til at engagere sit publikum og udforske nye sider ved film-formatet i en digital kontekst,” lød det i dommerbegrundelsen.

Guldprisen i kategorien blev tildelt fodboldklubben FC Copenhagen, mens bronze gik til SAS.

- Dansk turisme har i de sidste år gennemgået en betydelig professionalisering, så det betyder meget at branchen kan konkurrere med den bedste og mest resultatgivende markedsføring danske virksomheder leverer, fortæller Lars Nielsen fra VisitVestsjælland.

VisitVestsjælland A/S blev etableret af Kalundborg og Slagelse Kommuner i 2013, og i januar 2016 trådte Sorø Kommune ligeledes ind i turismesamarbejdet.

Du kan se den nu prisvindende kampagnevideo her. 

Tip os Har du et godt tip?

Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App
Hent vores nye TV ØST Play App