Nyt undervisningskoncept kombinerer matematik og bevægelse

FessorLøbet er et nyt undervisningskoncept, der kombinerer bevægelse og matematik. På Kulsbjerg Skole ved Vordingborg er eleverne vilde med det.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Nyskabelsen, der skal skærpe elevernes indlæring, er netop blevet taget i brug på Kulsbjerg skole.

Ved hjælp af en app og 15 interaktive Fessor-figurer skal børnene løbe fra post til post og løse matematiske opgaver.

Det foregår både inde og ude, og eleverne på Kulsbjerg Skole giver topkarakter til konceptet:

- Jeg synes, det er fedt, for jeg kan godt lide at være ude og bevæge mig, siger Frederik Jørgensen fra 6. klasse. 

Bedre indlæring

Også hans matematiklærer, Maria Moos Sølving, er begejstret:

- Netop det der med, at når man har brugt sin krop, så er det, som om kroppen husker. Med bevægelse lagrer det sig bedre i hukommelsen,  siger læreren.

Kulsbjerg skole og specielt matematiklærerne har i øvrigt været med til at udvikle det nye koncept.

Skolens elever har som den første skole fået lov til at afprøve konceptet, og efter et par småændringer sagde lærere og elever god for projektet, og nu er det i handelen.

Det er læringsportalen Edulab fra Vanløse, der står bag FessorLøbet, og lige nu er otte skoler her i regionen sprunget på vognen.

- Men det er kun begyndelsen. Vi håber, at 300 skoler i hele landet er med i løbet af et års tid, siger Kasper Holst Hansen, der er direktør for Edulab med hovedsæde i Vanløse. 


Nyhedsoverblik