Kindhest til Vordingborg Bank

Vordingborg Bank har fejlvurderet hver tredje kunde, viser ny rapport.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En ny rapport afslører, at Vordingborg Bank har vurderet hver tredje af sine kunder fejlagtigt.

Det skriver dagbladet Børsen.

Skævt vurderet

Det er Finanstilsynet, der har udarbejdet en rapport om den kriseramte bank efter et besøg i februar, og ifølge tilsynet er 32 procent af de undersøgte kundeforhold skævt vurderet. 

Vordingborg Bank har typisk klassificeret sine kunder for positivt, skriver avisen, og i rapporten skriver Finanstilsynet, at det særligt skal bemærkes, at 18 procent af kunderne i stikprøven manglede at blive klassificeret som svage.

Påbud til banken

I 2012 kom Vordingborg Bank ud med et underskud på omkring 26 millioner kroner, men ifølge banken bliver der senere på året tilført en kapital på op til 30 millioner kroner.

Vordingborg Bank har fået påbud om at sikre, at den får styr på de såkaldte OIV-stempler (Objektiv Indikation for Værdiforringelse).

Læs Børsens artikel her.


Nyhedsoverblik