To bud: Sådan ser fremtidens Storstrømsbro ud

Transportministeriet har offentliggjort to bud på, hvordan fremtidens Storstrømsbro skal se ud.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Den nye Storstrømsbro skal bygges af beton.

Det står klart, efter Transportministeriet mandag offentliggjorde miljø-redegørelsen for den nye bro.

De kommer her med to bud på forskellige løsninger for den nye bro, der skal erstatte den nuværende aldrende og svækkede Storstrømsbro.

Den store forskel på broerne bliver konstruktionen der, hvor skibe skal sejle under. Det ene bud er en skråstagebro, og det andet bud er en bjælkebro. Førstnævnte giver lidt bedre plads til de skibe, der vil sejle igennem.

Den nye bro bliver omkring 4 kilometer lang, og vil både have plads til tog, biler og cykler.

Det er meningen, at den nye bro skal stå klar til åbningen af Femern-forbindelsen i 2021. Når den nye bro er færdig, så skal den gamle bro rives ned. 

Hvis du vil vide mere om den nye bro (og nedrivningen af den gamle), så læs mere hos Vejdirektoratet

Du kan herunder se en video med Skråstagebro-løsningen.

[video:youtube:http://www.youtube.com/watch?v=3-cGGBGUYG4]


Nyhedsoverblik