DSB's billetsalg ramt af nedbrud - rejsende over hele landet blev ramt

Man kunne hverken købe billet hos DSB eller i 7 Eleven, men rejsekortet fungerede.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Der var lørdag bøvl med DSB’s salgssystemer over hele landet.

Det skete efter, at et planlagt vedligehold af systemerne slog fejl. Fejlen blev fundet, men der var problemer med at udbedre den, oplyste DSB til TV 2.

Det omfattende varede i over fem timer.

Men kort før klokken 13.30 meldte DSB, at alle systemer var oppe at køre igen.

Mange meldinger om fejl

Der var problemer med salg i DSB's butikker på nettet og stationer, i 7 Eleven og på DSB's app.

- Vi arbejder på at løse problemet, skrev DSB Kundeservice.

Rejsende med DSB havde allerede problemer med at købe billet lørdag morgen. Kort efter klokken 09 lød meldingen, at "fejlen er rettet og alle salgssystemer virker igen", men der var stadig meldinger om fejl.

Rejsekortet og Din Offentlige Transports app og sms burde hav fungeret hele dagen.

- Hvis ovennævnte ikke lader sig gøre, kan du stige ombord på toget og henvende dig til togpersonalet, skrev DSB.

Denne gang skulle den dog være god nok. DSB's salgssystemer fungerer igen.


Nyhedsoverblik