Efter kritik af manglende breve: Her er svaret fra PostNord

Den manglende postlevering i Strøby Egede har ført kritik med sig fra flere sider. Nu reagerer PostNord på kritikken.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Tre dage. 

Så tæt på var Britt Haugen fra Strøby Egede fra at blive sendt til inkasso. 

Årsagen var, at hun ikke havde fået hverken regninger eller rykkere med posten.

Siden TV2 ØST torsdag fortalte om manglende postlevering i Strøby Egede, har mere end 40 seere gjort os opmærksomme på, at de står med samme problem.

En af dem er Britt Haugen. 

- Jeg er vildt irriteret, jeg er frustreret, og jeg er enorm sur over, at PostNord ikke tager ansvar.

Står uden hjælp

Det var regninger fra Rejsekortet, som Britt Haugen skulle have betalt. 

Problemet var blot, at hun aldrig havde fået dem leveret med posten. 

- Jeg synes ikke, at det er okay, og jeg tænker, at det kan have nogle trælse konsekvenser. Inkasso for mit vedkommende, konstaterer Britt Haugen. 

Som TV2 ØST tidligere har fortalt, forsvinder breve med betalingskort, pinkoder og indkaldelser til sundhedsvæsenet flere steder i Strøby Egede. 

posten bliver vækfront
Læs også
Breve med personlige oplysninger når ikke frem: - Det er enormt utrygt
posten bliver vækfront
Læs også
Breve med personlige oplysninger når ikke frem: - Det er enormt utrygt

Og når borgerne klager, er der ingen hjælp at hente.

- Vi får de her standardsvar, der handler om, at det er afsenders problem, og at det er os, der ikke har kigget ordentligt efter i postkassen, siger Annegrete Dall Visby og fortsætter: 

- Det er alle mulige forskellige variationer af tilbagemeldinger, som alle sammen handler om, at PostNord ikke har noget ansvar i sagen.

Ikke kun lokalt

Stella Frost Orland har tre gange ikke fået de papirer, som sygehuset har sendt til hende om undersøgelser af hendes datter.

- Der er tre breve med min datters CPR-nummer, som vi ikke ved, hvor er, og som vi heller ikke ved, hvem der har. Jeg synes, det er ubehageligt, lyder det fortvivlet fra Stella Frost Orland.

Stella Frost Orland oplevede også en mur, da hun skriver til PostNord om de manglende breve.

- Det fylder så meget, fordi jeg ved faktisk ikke, hvad det er, som jeg ikke får. Der kan være en masse breve, jeg ikke har fået, siger hun.

20201214-090641-1-5782x3855ma
Læs også
PostNord vil ændre fortælling om upålidelige postbude
20201214-090641-1-5782x3855ma
Læs også
PostNord vil ændre fortælling om upålidelige postbude

Det er ikke kun i Strøby Egede, at borgerne ikke har modtaget deres post. 

TV2 ØST har også fået henvendelser fra borgere i Haslev, Præstø, Karise og Vordingborg om den samme problematik.

- Det undrer mig, at PostNord ikke er blevet mere nysgerrig på at løse problemet, for der er en kæmpe flok, der mangler at få brev her. Det er det, som de er sat i søen for, så kunne det ikke være fedt også at kunne finde ud af at levere et brev, lyder det spørgende fra Britt Haugen.

Direktør beklager problem

Fra PostNords side lyder det fredag, at man er ked af problemet med brevene i Strøby Egede. 

- Det gør mig både træt og frustreret, at vi har et område, hvor vi ikke leverer den kvalitet, som kunderne forventer af os, siger Michael Frølich, direktør for brevforretningen hos PostNord.  

Direktøren slår fast, at der ikke ligger kreditkort, CPR-numre og lignende i breve rundtomkring. 

- Vi har en helt normal proces, så hvis buddet ikke kan komme af med leverancen ude ved postkassen, så tager vi det med tilbage og giver til afsenderen, lyder det fra Michael Frølich.

Postnord
Læs også
PostNord fyrer yderligere 100 medarbejdere i Danmark
Postnord
Læs også
PostNord fyrer yderligere 100 medarbejdere i Danmark

Michael Frølich fortæller, at PostNord har været ude og kigge i området i Strøby Egede. Efterfølgende har man vurderet, at forholdene omkring blandt andet postkasser er i orden.

Men problemerne har fået PostNord til at kigge indad og sætte alle sejl til for at løse dem.

- Nu har vi sat vores mest erfarne bude ind på ruterne for at blive klogere på, om de kan se noget, som et excel-ark ikke vil kunne spotte. Alt i alt har vi igangsat en lang række initiativer, som bør betyde, at vi kan løse det her problem fra og med næste uge, slutter Michael Frølich.




Nyhedsoverblik