GrøntBrugsen oplever stor opbakning fra byen

De gik fra at være SuperBrugsen til GrøntBrugsen. Og projektet går ganske udmærket. - Vi oplever en god opbakning fra byen til det her projekt.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Fra SuperBrugsen til GrøntBrugsen. 

I begyndelsen af 2017 kunne TV ØST fortælle, at et helt nyt navn pryder facaden på SuperBrugsen i Stenlille. Butikken har nemlig skiftet navn til GrøntBrugsen.

Men hvordan står det egentlig til nu? 

Ganske godt.

- Det er imponerende. Vi oplever en god opbakning fra byen i forhold til det her projekt, siger Ronni Jensen, souchef i SuperBrugsen i Stenlille. 

Stigning i omsætning

Ronni Jensen fortæller, at det grønne koncept har hjulpet gevaldigt på omsætningen af de sunde varer. 

Helt konkret er der sket en stigning i omsætningen for grøntsager fra 22.000 til nu 30.000 kroner. Stigning i små måltidsretter og snittet grønt var før 2.000 kroner. Nu er omsætningen på 8.000 kroner.

Tallene er fra forsøgets første uge. Det løber i uge 2, 3 og 4. 

Det sker som et led i en stor kampagne, som COOP står bag, der skal få danskerne til at spise de anbefalede 300 gram grønt om dagen. Tiltaget er landsdækkende, men begynder i Stenlille. En undersøgelse viser nemlig, at SuperBrugsen her er den butik i kæden, der sælger færrest grøntsager pr. kunde i forhold til omsætningen.


Nyhedsoverblik