Guldklub på sponsorjagt

Glæden var ikke til at tage fejl af, da Slagelse i juni for første gang nogensinde vandt guld i vandpolo. Men guld er ikke kun lykke og glade dage. Førstepladsen betyder nemlig, at klubben skal på sponsorjagt.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 

Der bliver knoklet i vandet i svømmehallen i Slagelse. Vandpoloklubben har nemlig et nyligt vundet danmarksmesterskab at forsvare. Og så kunne man måske tro, at guld om halsen ville trække guld til kistebunden. Men vandpolo er ikke nogen magnet, når det handler om at trække sponsorer til.

- Det er rigtig svært, det er det altså. Udover til vores arrangement Sponsorsvøm, så har vi ikke fået nogle nye sponsorer, der ikke allerede har tilknytning til vandpolo, siger Ole Løgsted, cheftræner i SSK Vandpolo.

Klubbens udfordring er, at titlen som Danmarks bedste betyder, at holdet nu skal spille internationale kampe. Klubben skal altså ud og finde ekstra penge til rejser og ophold. En tur ud i Europa koster typisk i omegnen af 100.000 kroner. Til september går turen til Kreuzlingen i Schweiz. Her spilles indledende runder til Champions League og Europa Cup´en. Går de videre derfra, kan det blive rigtig dyrt.

Ole Løgsted har været træner i klubben i et halvt liv. Klubben og sporten er et hjertebarn, så da han for nylig fyldte 60, ønskede han sig noget lidt anderledes.

- Det der med vingaver, det skulle gæsterne ihvertfald lade være med. Så måtte de hellere give mine spillere et tilskud til vores Europa Cup deltagelse.

Opfordringen blev hørt. 25.000 kroner landede på Ole Løgsteds gavebord. Penge der går direkte i klubkassen. Nu håber han, at sponsorerne vil være lige så gavmilde.

- Vi har heldigvis mange gamle spillere, der er aktive i erhvervslivet i byen. Så vi må håbe, at der er nogen af dem, hvis hjerte der bliver blødt op, siger han med et smil.

 

 


Nyhedsoverblik