Beboere kritiserer Slagelse Boligselskab

Beboerne på Ærøvej i Slagelser er ved at være godt trætte af deres boligselskab. En omfattende renovering af badeværelserne trækker ud.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En renovering der egentligt skulle vare i seks uger, har nu varet i næsten otte måneder måneder.


- Det er utroligt hårdt for os alle sammen. Nu har vi trods alt fået lidt ro på, nu da vi er blevet genhuset. Så nu har jeg slet ikke lyst til at komme hjem igen til alt byggerodet, selvom vi har meget mindre plads her, siger Tanja Larsen.


Renovering startede i februar. Dengang fik familierne installeret et lille kombineret bad og toilet på terrassen. Den lange vinter gjorde det koldt at tage bad og gå på toilettet. Opvarmning af terrassen måtte beboerne selv stå for.


- Jeg gik i bad med en isbjørn på den ene side og en pingvin på den anden. Sådan føltes det i hvert fald, siger beboer Pieternella Pedersen.


Hun er også ved at miste tålmodigheden


- Det startede med, at de skulle lave badeværelse. Jeg fik hugget de første fliser ned den 7. februar. Nu er det august. Jeg synes simpelthen det er for dårligt, siger Pieternella Pedersen


Boligselskabet beklagerDen tekniske chef for Slagelse Boligselskab, Mogens Rosendahl Aaskov, beklager ventetiden. Han kan godt forstå borgernes frustration.


- Vi beklager dybt, at det har taget så lang tid. Vi har mange mennesker herude, som arbejder hver dag for at imødegå de problemer, det måtte give for beboerne, siger Mogens Aaskov.


Han har indstillet en forespørgsel til bestyrelsen, om en kompensation til beboerne der bor i de hårdest ramte boligblokke. Det er især to blokke, der har ventet længe. Det var de første man gik ind i.


- Det er især betonvæggene på badeværelserne, vi havde problemer med. Desværre har det givet urimelige forhold for de to blokke. Men det har samtidig gjort, at vi er bedre rustet, og ved hvad vi går ind til, når vi starter renovering i resten af området.


Boligselskabet mener dog nu, at være klar med en løsning, i hvert fald til dem der har været hårdest ramt


- Vi vender tilbage efter den 14. august med en besked, om vi kan give dem en kompensation som et plaster på såret for alle de urimeligheder, de har været igennem, siger Mogens Aaskov.


Nyhedsoverblik