Scandlines fremviser suverænt årsregnskab

På trods af forsinkede hybridfærger kan Scanlines fremvise et suverænt regnskab fra 2015. Succesen skyldes en vækst i passagerantallet.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Udkom i går med et regnskab for 2015 der sagde spar fem. Det skyldes blandt andet, at de havde det højeste antal passagere i fem år i 2015.

Omsætningen steg med over tre procent fra 445 millioner i 2014 til 460 millioner i 2015

Færgerne transporterede 7,6 millioner passagerer og 1,8 millioner biler i 2015, og det er det største antal i fem år.

Fremgangen er drevet af en særligt stærk udvikling på Gedser-Rostock-ruten, som især øgede antallet af transporterede biler, skriver Scanlines i en pressemeddelelse. 

Rødby-Puttgarden-ruten oplevede et mindre fald på 0,1  procent i antallet af transporterede biler og en moderat vækst i antallet af passagerer på 2,2 procent.

Selvom vi stødte på udfordringer med at færdiggøre vores to nye hybridfærger til Gedser-Rostock, øgede vi både omsætning og indtjening i løbet af året, siger CEO Søren Poulsgaard Jensen. 

Den positive udvikling var primært drevet af trafikvæksten på Gedser-Rostock-ruten, reducerede omkostninger og optimering af driften.

- Vi fortsatte den positive udvikling i 2015 og indfriede vores forventninger for året. Indsatsen for at styrke Gedser-Rostock-ruten viste gode resultater, og det bekræfter perspektivet i at etablere ruten som en effektiv, pålidelig og konkurrencedygtig korridor gennem Central- og Østeuropa. Selvom vi stødte på udfordringer med at færdiggøre vores to nye hybridfærger til Gedser-Rostock og måtte drive Rødby-Puttgarden med en kapacitetsreduktion på 25 % i flere måneder, øgede vi både omsætning og indtjening i løbet af året og transporterede det højeste antal passagerer i fem år, siger CEO Søren Poulsgaard Jensen. 


Nyhedsoverblik