Populær blomst er umulig at opdrive

En lille blomst produceret til den stort anlagte kampagne Knæk Cancer er blevet en kæmpe succes. Nu melder butikker over hele regionen alt udsolgt.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

- Dem har vi desværre ikke flere af, lyder den beklagelige melding i butikker over hele regionen for tiden.

Forhandlerne må skuffe de mange, der gerne vil købe den lille blomst, der kan sættes på tøjet, som er en del af Knæk Cancer-kampagnen, som Kræftens Bekæmpelse og TV 2 står bag.

Kanalens populære har båret blomsten de seneste uger, og i en række tv-spots opfordres befolkningen til at købe den og derved støtte det gode formål. Men det er umuligt at opdrive blomsten.

- Vi havde udsolgt efter 4-5 dage. Den har været utroligt populær. Inden for en time her torsdag formiddag har 17 kunder spurgt efter den fortæller Sanne Hellmann fra Kvickly i Vordingborg.

Et andet sted i byen har også Guldbageren udsolgt.

- Det er amatøragtigt at lave sådan en stor tv-kampagne, når man ikke kan levere nok af de her blomster, siger Kim Petersen, der er leder af bagerens kiosk.

Blomsten koster 20 kroner, og Kræftens Bekæmpelse har fået produceret 125.000 på landsplan.

- Vi er blevet virkelig overraskede over, hvor populære de har været. Det er meget beklageligt, at så mange må gå forgæves, men vi må lære af det her og så producere et større antal næste gang, siger organisationens fundraisingchef Poul Møller.


Nyhedsoverblik