Politi får klager over tv-reklame

Politiet har fået kritiske reaktioner på baggrund af en tv-reklame sendt før TV2 ØSTs nyhedsudsendelse.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

- Hvorfor er I ikke ude at lede efter den forsvundne dame?

Sådan lød det harme spørgsmål til Sydsjællands og Lolland-Falster Politi onsdag aften, hvor en ny reklamekampagne for politiets kommunikation på Twitter løb af stablen i reklameblokken umiddelbart før TV2 ØSTs nyhedsudsendelse klokken 19.30.

I reklamen udsender politiet som eksempel en efterlysning af en ældre kvinde for at illustrere, hvad Twitter-profilen kan bruges til.

Nogen forvekslede dog den utraditionelle reklame med journalistisk dækning af en aktuel nyhed, og undrede sig over, at ingen politifolk tilsyneladende var ude at lede efter den forsvundne kvinde.

Vil ikke ændre reklame

Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi har dog ikke tænkt sig at ændre reklamen på grund af henvendelserne – men har udsendt en forsikring på Twitter om, at der vitterligt var tale om en tv-reklame og at eksemplet er grebet ud af luften.

At politiet i øjeblikket satser på at opbygge en stor følgeskare på Twitter er helt bevidst, siger kommunikationskonsulent Anne Dorthe Hoppe Søe til TV2 ØST.

- Der er rigtig mange derude, der ikke læser aviser og kun sjældent ser tv eller lytter til radio. Dem kan vi dog komme i kontakt med hurtigt via Twitter – og det kan være en stor fordel for både dem og os, siger hun.

Se reklamen og døm selv

TV2 ØST har ikke noget at gøre med de reklamer, der sendes i forbindelse med vores regionale udsendelser. De formidles af TV 2/Reklame, og udsendes af TV 2, der også får indtægterne fra reklamerne. TV2 ØST betales i stedet via licensen.

Du kan se reklamen fra Sydsjællands og Lolland-Falsters politi herunder:

[video:youtube:www.youtube.com/watch?v=6DTMLCRIGIM]


Nyhedsoverblik