Netværksfejl lagde DSB's billetsystem ned fredag morgen

DSB's billetautomater fungerer igen efter et nedbrud fredag morgen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel

OPDATERET: DSB's billetautomater fungerer igen efter et nedbrud fredag morgen. Det oplyser DSB.

Det er i øjeblikket ikke muligt at købe billet til DSB via app, hjemmeside og 7-eleven. 

DSB's billetsystem er brudt sammen, og det vides endnu ikke, hvornår det virker igen. 

- Vi har et netværksproblem i vores it-system, der gør, at vores salgskanaler desværre er nede, oplyser DSB's underdirektør, Aske Wieth-Knudsen til TV 2.

Hos DSB arbejder man på at løse problemet. 

Rejsekortet virker stadig, oplyser DSB.

Leder efter fejlen

Hvordan problemet er opstået, ved DSB endnu ikke, og netop nu arbejder personalet på at finde fejlen. 

 - Vores it-afdeling knokler på at finde ud af, hvad fejlen skyldes, og hvordan vi løser det. Men jeg har desværre ikke en tidshorisont lige nu.

- Hold øje med vores hjemmeside, som vi hele tiden holder opdateret omkring problemerne.  

Oplever du, at du ikke kan købe billet, kan du stige ombord på toget alligevel.