Medarbejder i sparekasse anmeldt for bedrageri

En medarbejder i Sparekassen Sjælland er politianmeldt for at dække fattige kunders overtræk med rige kunders penge.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En kunderådgiver hos Sparekassen Sjælland er blevet anmeldt til politiet for bedrageri og dokumentfalsk.

Det skriver Finanswatch.

Medarbejderen anklages for at have dækket fattige bankkunders overtræk med penge fra de rige kunder i banken.  Der er ikke tale om et enkelt tilfælde, men derimod om et ”mønster af bedrageri," som alt i alt løber op i et beløb på omkring 900.000 kroner, skriver Finanswatch.

Medarbejderen skulle dog ikke selv have tjent på bedrageriet.

-          Vi er meget, meget kede af sådan en sag. Naturligvis først og fremmest på de berørte kunders vegne. Jeg kan forsikre, at vi gør vores bedste og lidt til, så ingen af de berørte kunder lider nogen form for økonomisk tab. Og vi siger undskyld, skriver ordførende direktør Lars Petersson i en pressemeddelelse til Finanswatch.

Sparekassen Sjælland fortæller, at de vil kompensere ethvert tab, som de berørte kunder måtte have lidt.

-          Vi er desuden berørte af, at det har været nødvendigt at afskedige en vellidt medarbejder, der har forbrudt sig mod den enkle og gyldne regel om, at ingen forgriber sig på kundernes indeståender. Vi lever af tillid. Vi er derfor trygge ved at vores interne arbejdsgange og en filialdirektør med overblik satte en stopper for bedragerierne. Sparekassen vil nu samarbejde med politiet om at få sagen endelig udredt, skriver direktøren til Finanswatch. 


Nyhedsoverblik