Dårligt nyt til pendlere

DSB måtte i dag give op og tage de hypermoderne IC4 tog ud af drift. Det går nu ud over pendlerne i vores område - de skal i en rum tid fremover deles om færre togsæder i dårligere tog.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er bremseproblemer der nu sender DSB´s nye flagskib tilbage på værkstedet. Risikoen ved at køre med de top-moderne tog er for stor:

"Havarikommissionen er blevet nedsat til at kigge lidt nærmere på IC4, og så længe de arbejder, så ved vi ikke hvordan situationen vil være fremadrettet", siger DSB´s Trafikinformationschef, Tony Bispeskov.

For at få puslespillet på skinnerne til at gå op, reserveres IC3- togsættene nu til landstrafik. Regionens pendlere lades tilbage med de mindre komfortable dobbeltdækkertog. Det vækker ikke glæde blandt pendlerne:

"Der er det galt med dem, at de ikke er indrettet ordentligt. Der er ikke plads", siger Morten Uhrenholdt. Han pendler  mellem Holbæk og København og har behov for at arbejde med sin computer under turen.

DSB har deres at slås med: en revnet Storestrømsbro, et signalhus der brænde så langt ned sidste sommer i Holbæk, at det her et år efter, stadig kniber med strømmen til signalerne på nordvestbanen, - og nu IC4 skandalen. DSB´s Trafikinformationschefen vælger dog at se de de lyse sider:

"Den gode nyhed det er, at i går aftes fik vi 28 togvogne tilbage fra Falster, hvor de har stået siden Storestrømsbroen blev lukket".

 

 

 

 


Nyhedsoverblik