Butikkers egne mærkevarer vinder frem

Danske virksomheder stormer ind på markedet for privatelabel. Det vil sige, de varer som butikkerne sælger med deres egne etiketter på.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 En af virksomhederne er morgenmadsproducenten Nakskov Mill Foods, der ligger på havnen i Nakskov. Fabrikken leverer privatelabel cornflakestyper til det meste af verden, og nyder godt af, at forbrugerne efterspørger dyrere privatelabel i bedre kvalitet.

- Det er derfor vi har lagt en strategi hvor vi satser på økologi og glutenfri produkter, siger direktør i Nakskov Mill Foods Dan Jensen til DR Sjælland.

Han erkender, at foregik konkurrencen udelukkende på at lave de billigste cornflakes, ville han hurtigt tabe.

- De producerer jo cornflakes på enorme fabrikker i Tyskland., hvor de kører cornflakes ud til priser, hvor vi slet ikke kan være med.

Og det er ikke kun Nakskov Mill Foods, der for alvor er flyttet ind på private Labelmarkedet.

Karsten Nielsen er direktør i virksomheden Food-From-Danmark, der hjælper mellemstore danske virksomheder med at få kontrakter i udlandet Han mærker tendensen for fuld kraft.

- I år har vi fyrre danske virksomheder med på verdens største privatelabel-messe i Holland. For 10 år siden havde vi fire, siger han til DR Sjælland.

/Ritzau/


Nyhedsoverblik