Problem med e-boks er løst - borgere kan igen logge på

Tirsdag morgen oplevede flere borgere ikke at kunne logge på e-boks. Nogle timer senere er problemet løst.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

De danske borgere kan igen tjekke deres digitale postkasse, efter at der tirsdag morgen var problemer med at logge på e-boks.

Tirsdag tidlig eftermiddag kører e-boks' systemer således igen uden problemer, og det er blevet muligt at logge på sin personlige e-boks.

Da problemerne opstod tirsdag morgen, skrev e-boks på sin hjemmeside:

- Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-boks både via app og web.

- Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden.

e-Boks
Læs også
Tusinder af lønsedler sendt til forkerte e-Bokse
e-Boks
Læs også
Tusinder af lønsedler sendt til forkerte e-Bokse

Tirsdagens problemer følger, efter at der i weekenden også var besvær med at logge på e-boks. Også her blev det forklaret med tekniske problemer.

Brugt af millioner

E-boks bliver brugt af millioner af borgere som postkasse for digital post fra det offentlige.

Virksomheden blev stiftet i 2001 og er ligeligt ejet af PostNord og Nets.

e-boks
Læs også
Afløser for NemID og e-Boks bliver mange millioner dyrere end ventet
e-boks
Læs også
Afløser for NemID og e-Boks bliver mange millioner dyrere end ventet

Fra 2021 er det virksomheden Netcompany, der har vundet opgaven med at drive systemet bag den digitale post fra det offentlige.

E-boks fortsætter med at drive postkassen for kommunikationen med private aktører, der eksempelvis sender lønsedler til danskerne.

Opdateret
Clock14. jan 2020, kl. 13:34
Artiklen er opdateret, efter problemet er løst.

 


Nyhedsoverblik