Problem med e-boks er løst - borgere kan igen logge på

Tirsdag morgen oplevede flere borgere ikke at kunne logge på e-boks. Nogle timer senere er problemet løst.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel

De danske borgere kan igen tjekke deres digitale postkasse, efter at der tirsdag morgen var problemer med at logge på e-boks.

Tirsdag tidlig eftermiddag kører e-boks' systemer således igen uden problemer, og det er blevet muligt at logge på sin personlige e-boks.

Da problemerne opstod tirsdag morgen, skrev e-boks på sin hjemmeside:

- Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-boks både via app og web.

- Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden.

Tirsdagens problemer følger, efter at der i weekenden også var besvær med at logge på e-boks. Også her blev det forklaret med tekniske problemer.

Brugt af millioner

E-boks bliver brugt af millioner af borgere som postkasse for digital post fra det offentlige.

Virksomheden blev stiftet i 2001 og er ligeligt ejet af PostNord og Nets.

Fra 2021 er det virksomheden Netcompany, der har vundet opgaven med at drive systemet bag den digitale post fra det offentlige.

E-boks fortsætter med at drive postkassen for kommunikationen med private aktører, der eksempelvis sender lønsedler til danskerne.

Opdateret
Clock14. jan 2020, kl. 12:34
Artiklen er opdateret, efter problemet er løst.