Nu virker e-Boks igen

Underleverandør til e-Boks har løst problemer, og det er igen muligt at logge på tjenesten.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Tjenesten e-Boks er igen oppe at køre, dog kan man i nogle tilfælde opleve lidt længere svartid.

quote Det er hele infrastrukturen bag e-Boks, der har været problemer med

Susanne Søndahl Wolff, kommunikationschef hos e-Boks

Det oplyser kommunikationschef Susanne Søndahl Wolff til Ritzau.

- Vi er så småt ved at være helt oppe at køre igen, men der kan fortsat være lidt længere svartid for nogle, siger hun.

Problemerne med e-Boks begyndte torsdag aften. Her kunne borgere hverken logge ind på appen eller gennem e-Boks' hjemmeside.

Ramte også Statens Serum Institut

Årsagen stammer fra e-Boks' underleverandør, KMD.

KMD udvikler og leverer software- og serviceløsninger til både kommuner, stat og erhvervsliv.

- Det er hele infrastrukturen bag e-Boks, der har været problemer med, og derfor borgere ikke har kunnet logge på, siger Susanne Søndahl Wolff.

e-Boks er en tjeneste, hvor borgere kan modtage digital post fra blandt andet det offentlige.

Læs også
Borgere kan ikke logge på e-Boks
Læs også
Borgere kan ikke logge på e-Boks

Man kan også få vist post fra det offentlige på Borger.dk og Virk.dk.

Problemerne hos KMD ramte også Statens Serum Institut (SSI).

- Visse rekvisitioner og prøvesvar er forsinkede eller kommer ikke frem i øjeblikket, da der er tekniske IT-problemer hos KMD, som er leverandør til SSI, lød det fredag.

Der er endnu ingen opdateret melding fra SSI om, hvorvidt deres tekniske problemer er løst endnu.


Nyhedsoverblik