Fejl hos DSB - nu er det igen muligt at købe billetter

Siden omkring klokken 10.30 har det ikke været muligt at købe en togbillet, oplyser DSB.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

 DSB's billetsalg fungerer igen.

Det oplyser DSB's pressevagt mandag eftermiddag.

Mandag formiddag brød systemet ned, så kunder ikke kunne købe billetter hos DSB i billetautomater, på hjemmesiden eller i DSB's app.

Der er fortsat problemer med app'en, som forventes at være oppe at køre inden for kort tid, mens de øvrige salgsmuligheder er tilbage i drift.

Fejl opstod mandag formiddag

Det var en it-fejl, der mandag formiddag betød, at man ikke kunne købe togbilletter hos DSB.

Rejsekort og pendlerkort virkede, men det var altså ikke muligt at købe en billet på DSB's hjemmeside, på DSB's app eller i billetautomaterne.

Artiklen fortsætter under billedet.

Ifølge DSB opstod fejlen omkring klokken 10.30. 

- Du kan i øjeblikket opleve problemer ved køb af billet i DSB Netbutik/DSB app/billetautomater/DSB Salg & Service/DSB 7-Eleven. Vi arbejder på at løse problemet, skrev DSB på sin Twitter-profil.

NemID har også været nede

Mange brugere har mandag også haft problemer med at logge på NemID på grund af en teknisk fejl.

Mandag klokken 13 kører systemet bag NemID normalt igen.

Det er meldingen fra virksomheden Nets, der driver den digitale identifikationsløsning.

- Vores systemer er tilbage til normal drift, oplyser pressemedarbejder Povl Rasmussen fra Nets.

Det er ikke samtlige brugere, der ikke kan logge ind, fortæller Povl Rasmussen.

Det er uvist, hvilken fejl der er tale om.

- Vi er i gang med en teknisk undersøgelse, siger han.

Mandag er også billetsalget nede hos DSB, men ifølge Nets er der ingen indikationer på, at de to sager kan relateres.

Opdatering
Clock06. jan 2020, kl. 16:29
Artiklen er opdateret, efter at DSB meddeler, at systemet fungerer igen

 


Nyhedsoverblik