250.000 tv-kunder hos YouSee er ramt af teknisk fejl

Mange YouSee-kunder må forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler er begrænset nytårsdag.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Hvis man er kunde hos YouSee og har tænkt sig at tilbringe nytårsdag foran tv-skærmen, så skal man forberede sig på, at udvalget af tv-kanaler ikke er så stort, som man måske kunne ønske.

En teknisk fejl har således betydning for omkring 250.000 såkaldte bland selv-kunder.

Det oplyser Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos YouSee.

- De kunder, der har bland selv, har problemer med at kunne fravælge Discoverys kanaler og kan dermed heller ikke vælge andre kanaler, siger hun.

quote Vi har ingen tidshorisont for, hvornår problemet bliver løst

Mai-Britt Noe, kommunikationsrådgiver hos YouSee

- Det er en teknisk fejl i vores bland selv-afdeling. Vi er i fuld gang med at kigge på det, og det bliver løst hurtigst muligt, tilføjer hun.

Arbejder på højtryk

Fejlen har allerede givet problemer for mange YouSee-kunder, der har luftet deres frustrationer på YouSees Facebook-side.

De fleste klager over, at Discoverys kanaler er forsvundet, og at de ikke har mulighed for at vælge nye kanaler i stedet.

Mai-Britt Noe understreger, at Yousees teknikere i øjeblikket arbejder på højtryk for at få løst problemet.

20191231-183813-l_50mb.jpg
Læs også
Teknisk fejl fjernede undertekster fra dronningens tale
20191231-183813-l_50mb.jpg
Læs også
Teknisk fejl fjernede undertekster fra dronningens tale

I mellemtiden må kunderne klare sig med de kanaler, der har været del af deres pakke - altså eksklusive Discoverys kanaler.

- Vi har ingen tidshorisont for, hvornår problemet bliver løst, men det er noget, vi har fuld fokus på, siger Mai-Britt Noe.

Det er ifølge Mai-Britt Noe for tidligt at sige noget om, hvorvidt de berørte kunder vil blive kompenseret på grund af fejlen.


Nyhedsoverblik