Sponsorfrugt i børnehave

Ringsted Idrætsbørnehave har fået det lokale supermarked til at sponsorere frugt til børnene mod at få en reklame op på legepladsen. Men skal en privat virksomhed sponsorere en offentlig daginstitution?

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det var Calles far, der fik idéen. Lidt reklame på legepladsen for frugt til ungerne.

- Som en idrætsbørnehave med fokus på sundhed ville vi gerne have, at børnene får frugt hver dag, og den var Kvickly med på, siger Søren Nagel Christensen, der er formand for børnehavens forældrebestyrelse.

Og børnehaveleder Christina Rose er glad for ordningen, som skaber lidt mere luft i økonomien.

- Det er en prioritet, hvordan man forvalter sit budget, vi kunne jo godt vælge og sige, så betaler vi selv frugten, så er der bare noget andet, vi ikke kan med det budget, vi har, siger hun.

To gange om ugen kan børnene hente en ordentlig kasse frugt og tilgengæld kommer der en Kvicklyreklame op på legepladsen. Men er det en opgave for en privat virksomhed at forsyne en offentlig institution?

- Det er det måske ikke, men vi kan godt lide at være synlige og være der, hvor vores kunder er, og det er også i børnehaven, siger Kvicklys Varehuschef i Ringsted Karsten Jensen, der i dag sendte første kasse frugt afsted til børnene.

Reklamerne giver lidt diskussion blandt børnehavens forældre, men står valget mellem reklamer eller frugt, så er valget nemt.

- Jeg synes, det er en rigtig god ide, så får vores børn frugt hver dag, siger Maria Metzchen, som får sin datter passet i institutionen.

 

Hører reklamer hjemme i børnehaven? Giv din mening til kende herunder og læs Forbrugerombudsformandens holdning til børn, unge og markedsføring http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/brnogunge#6">her


Nyhedsoverblik