Rejsebureauet Flying Office meldt til politiet

Rejsebureauet Flying Office fra Ringsted har efterladt sig en pæn portion utilfredse kunder i forbindelse med sin konkurs. Og det høster selskabet nu flere politianmeldelser på.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Allerede den 6. februar - dagen efter at rejsebureauet var gået konkurs - fik Midt- og Vestsjællands Politi den første anmeldelse, og siden er der kommet flere til, skriver Dagbladet.

- Vi har indtil videre modtaget i alt tre anmeldelser fra kunder hos Flying Office. Det er folk, der har bestilt og betalt flyrejser, men som har mistet pengene i forbindelse med rejsebureauets konkurs, siger Jens Møller, der er vicepolitiinspektør og chef for afdelingen for økonomisk kriminalitet hos Midt- Vestsjællands Politi.

Han tilføjer, at politiet har interesse i at blive kontaktet af andre, der ikke har fået den ydelse, de har betalt for. Ifølge Jens Møller har de tre anmeldere mistet mellem 10.000 og 28.000 kroner.

- Nu skal vi blandt andet til at undersøge, om der er et strafbart forhold i at have solgt billetter op til en time før, de er gået i betalingsstandsning. Hvis man modtager penge og ved, at man ikke kan føre den ydelse ud i livet, så er det kriminelt, siger Jens Møller og tilføjer, at sagen ikke ligger øverst i politiets bunke.

Snart vil politiet få endnu en anmeldelse af Flying Office. Afsenderen er Karsten Egtved fra Køge, der kalder sig for
mennesketforkæmper.

- Jeg bliver provokeret af det. Og jeg har en mistanke om, at hvis man lader stå til, bliver konkursrytteri en gængs regel, siger Karsten Egtved, der ikke selv har penge i klemme hos Flying Office.


Nyhedsoverblik