IPAD-undervisning giver ikke dovne elever

På Dagmarskolen i Ringsted er undervisning med computere ikke noget, der foregår siddende. Her samler eleverne point sammen i Skolekampen, mens de lærer.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Lærere behøver ikke at frygte, at eleverne bliver dovne og ugidelige, hvis de inddrager ipad’en i undervisningen. Den fordom har de nemlig gjort op med på Dagmarskolen i Ringsted ved at flytte Ipad-undervisningen ud i skolegården:

- Vi vil vise, at man kan bruge de digitale medier på andre måder end ved at sidde stille på sin flade. Fordelen er, at børnene får rørt sig, men også at de får energi til at lære, fortæller Rikke Kofoed, der er klasselærer.

I denne uges Lev Livet besøger Katja Kafling og Morten Dam-Sørensen skolens 4. klasse, som er blevet sendt ud på det, underviseren kalder "Den Digitale Tarzanbane". Rikke Kofoed har opstillet en forhindringsbane, hvor elever skal løbe rundt om legepladsen, kravle under vipper og springe over gynger. Indimellem forhindringerne ligger der ipads med forskellige opgaver, som børnene skal løse i hold.

Du kan se, hvordan eleverne på Dagmarskolen klarer udfordringen i Lev Livet tirsdag klokken 19.45.
Du kan også læse mere om Skolekampen her og bl.a. se hvilke skoler, der fører konkurrencen.


Nyhedsoverblik