Vred på FDB

En 72 årig pensionist er blevet vred på Brugsen og FDB. Som gammel kunde kan han ikke få FDBs nye kreditkort. Årsagen er, at manden bor i en lejebolig

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel

Som mange andre kunder ville Henning Hjelm have et af FDBs nye kreditkort. Men beskeden fra FDB lød, at den 72-årige pensionist ikke er kreditværdig.

- Jeg synes, at den behandling FDB giver mig er uforskammet og helt uforståelig, for jeg er kreditværdig, siger Henning Hjelm fra Nykøbing Sj. til TV2 ØST.

I første omgang troede den trofaste brugskunde, at afslaget skyldes høj alder. Men i dag fik han klar besked fra det kreditkortselskab, der samarbejder med FDB om det nye kreditkort. Det er det norske selskab Entercard.

-Bskeden fra Entercard lyder, at den væsentligste årsag til, at jeg ikke kan få kreditkortet, er, at jeg bor i lejebolig, fortæller Henning Hjelm. 

Ingen i Entercard ønsker i dag at udtale sig om sagen, og FDB ønsker ikke at blande sig i Entercards afslag.

-Det er Entercard, der står for kreditrisikoen, og det er derfor også Entercard, der vurderer kreditværdigheden, siger afdelingschef i FDB medlemsservice, Birgit Schwarz.

Henning Hjelm har nu valgt at melde sig ud af FDB.