Movia: - Det bliver aldrig super enkelt

At gå fra fire prissystemer til ét giver nogle ændringer. - Når det skal være ens, så er det klart, at der sker ændringer for nogle, forklarer Movia.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Passagerpulsen mener ikke, systemet er blevet mere gennemsigtigt med den nye takstreform, der rulles ud søndag. 

Movias centerchef, Eskil Thuesen, mener dog, at det er mere enkelt end det gamle system. 

- Alene det, at vi er gået fra fire forskellige prissystemer til ét, gør det mere enkelt. Før var der jo forskellige rabatter, priser og produkter, så der var en række uhensigtmæssige elementer, som gav en masse kritik. Det har vi nu lavet om på, siger Eskil Thusen til TV ØST.

- Nu har vi ét fælles system.

quote Det bliver aldrig super enkelt. Vi kan ikke kun have ét produkt på hylden, når der er flere behov, der skal dækkes

Eskil Thuesen, centerchef i Movia

- Vi kan ikke kun have ét produkt på hylden

Men det er ikke nemt at ændre et system uden sure miner. 

- Når det skal være ens, så er det klart, at der sker ændringer for nogle, lyder det fra Eskil Thuesen.

For eksempel har man i Vestsjælland haft alle zoners princippet. Det betød, at man højst kunne betale op til ni zoner. Så boede du i Stevns, hvor der er 14 zoner indtil til København, så fik du fem zoner gratis. Og det er altså fortid nu.  

- Det ville jeg da også være træt af, hvis det var mig, siger Eskil Thuesen. 

- Det bliver aldrig super enkelt. Vi kan ikke kun have ét produkt på hylden, når der er flere behov, der skal dækkes. 


Nyhedsoverblik