Mails forsvinder i kommuner

Nogle borgere har oplevet, at de har skrevet til deres kommune via mail, uden at kommunen nogensinde har svaret tilbage. Det vil de nu gøre noget ved i Guldborgsund.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er blevet let at sende spørgsmål og alle mulige henvendelser til sin kommune, da man kan skrive til dem døgnet rundt via nettet.

Men nogle gange smutter det. Jo flere henvendelser kommunerne får, destro flere mails skal de ansatte forholde sig til. Og så kan en mail eller to godt drukne i mængden, hvis den ansatte tænker: "Det må jeg svare på senere".

I Guldborgsund Kommune har de nu sat gang i Operation Kontaktbesvær, hvor de vil finde ud af, hvor stort problemet er. Kommunen efterlyser simpelthen borgere, der har skrevet til kommunen uden at få et svar.

Efter man gik igang i går har foreløbig ti borgere henvendt sig.

- De mange mails er sendt videre fra kommunens hoved-mailbakke og ud til de enkelte afdelinger. Men der kan det af og til smutte, hvis medarbejderne har meget at se til. Nu prøver vi at få et overblik over, hvor stort problemet er, siger kommunikationschef Gudrun Pedersen fra Guldborgsund Kommune til TV2 Øst.

Det kan også hjælpe kommunen med at få et overblik over, om enkelte afdelinger er overbebyrdet med arbejde, som de skal have hjælp til at få løst, så de kan svare borgerne på deres henvendelser.

/* */


Nyhedsoverblik