Hurtigere sagsbehandling i Stormråd

Rådet har ændret sin forretningsgang for at imødekomme klager om langsom sagsbehandling efter stormfloden for præcis et år siden.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Flere af regionens husejere venter stadig på at få erstatning efter stormfloden den 1.-2. november sidste år. Nu har Stormrådet taget konsekvensen af de mange klager over langsom sagsbehandling.

Rådet har ændret forretningsgangen, sådan at det nu kun er principielle sager, der skal forlægges Stormrådet. Alle andre sager kan klares af sekretariatet. Hidtil har det været beløbsstørrelsen, der afgjorde om en sag skulle behandles af Stormrådet.

Det har været svært at skaffe sagsbehandlere og taksatorer nok, men bemandingen i Stormrådet er løbende blevet opgraderet. Det betyder, at sagsbehandlingen nu skrider hurtigere fremad.

I alt 4.100 anmeldelser om skader har Stormrådet modtaget efter uvejret for et år siden. 600 er blevet afvist, og rådet forventer at de resterende 3.500 sager vil være færdigbehandlet i marts 2008. Ca. halvdelen af sagerne er allerede afgjort.


Nyhedsoverblik