Vig Festival skal sælge Odsherred Kommune

Et nyt samarbejde mellem Vig Festival og Odsherred Kommune skal lette arbejdsgangene for festivalen, mens kommunen får viden om blandt andet markedsføring.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Vig Festival skal være med til at markedsføre Odsherred Kommune og bliver fremover omfattet af helhedsorienteret erhvervsservice og kan indgå i andre projekter om bosætning og markedsføring af kommunen. Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Vig Festival er den største enkeltstående event i Odsherred hver sommer, når 15.000 festivalgæster sætter kursen mod festivalpladsen i hjertet af Odsherred for at høre god musik og more sig sammen med ligesindede. Ofte er det hele familier, som år efter år samles om den gode stemning.

Behandling som professionel virksomhed

Odsherred Kommune har taget initiativ til en samarbejdsaftale mellem kommunen og festivalen. På den måde kan kommunen understøtte festivalen og samtidig bruge Vig Festival som branding af Odsherred Kommune og drage fordel af de mange kompetencer og store viden, der gennem nu 20 år er oparbejdet.

Aftalen, der er indgået for de næste to et halvt år, skal både styrke dialogen mellem kommune og festival, sikre festivalen en helhedsorienteret, effektiv og professionel myndighedsbehandling, muliggøre gensidig synergi og brug af kompetencer ved større arrangementer i kommunen.

- Fra Vig Festivals side er vi meget tilfredse med, at vi gennem aftalen bliver behandlet som en professionel virksomhed og kan se frem til en mere smidig og helhedsorienteret sagsbehandling, for der er mange tilladelser og ender, der skal nå sammen, inden festivalen kan løbe af stabelen. Vi er sikre på, at vi herigennem får en tættere dialog med kommunen og kan se hinanden som en slags samarbejdspartnere, hvor kommune og festival i samarbejde kan være med til at løfte opgaver og brande vores skønne egn, siger festivalleder Dorte Olsen.

Fast kontaktperson mod indblik i markedsføringen

Odsherred Kommunes borgmester Thomas Adelskov (S) glæder sig til det tættere samarbejde mellem kommune og festival.

- Festivalen er en stor og positiv begivenhed, som sætter Odsherred på landkortet hvert år og er med til at synliggøre området og skabe en merværdi og meromsætning til gavn for ikke mindst det lokale erhvervsliv. Vi vil med aftalen sikre, at festivalen får en fast kontaktperson, som kan gøre det store arbejde, der ligger i at planlægge, arrangere og afvikle festivalen med de mange tusinde frivillige til en forhåbentlig nemmere opgave. Samtidig vil vi kunne drage stor glæde og fordel af den store viden, Vig Festival besidder, i forhold til markedsføring og bosætning og ved at inddrage kulturinstitutioner, museer, VisitOdsherred og Geopark Odsherred i et tættere samarbejde til fælles bedste, siger borgmesteren, som tror og håber, samarbejdsaftalen dermed bliver en ”win-win”-situation for begge parter.

Der er ingen økonomi knyttet til aftalen, men parterne er enige om at afsætte de nødvendige ressourcer. Aftalen er en rammeaftale, og således skal konkrete projektinitiativer inden for samarbejdsaftalen beskrives og godkendes.


Nyhedsoverblik