Mols-Linien skifter navn – men det er svært at høre forskel

Efter overtagelsen af BornholmerFærgen har Mols-Linien besluttet at skifte både navn og logo ud.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Rederiet Mols-Linien har fået et nyt navn, der minder umiskendeligt meget om det gamle.

Fremover hedder selskabet nemlig Molslinjen.

Det skriver Jyllands-Posten.

Det nye navn med den mere moderne stavemåde af ’linje’ er blevet sat i søen, fordi rederiet har overtaget BornholmerFærgen. Samtidig indføres der nemlig ifølge avisen nye rutenavne. Færgeruten over Kattegat vil hedde Molslinjen, mens sejlturen til Bornholm ændrer navn til Bornholmslinjen.

- Mols-Linien vokser, og det er helt naturligt, at vi som led i brandingprocessen tilpasser og moderniserer navnene, så de flugter vores ruter og gæster. Det er vigtigt, at gæsterne har oplevelsen af, at Mols-Linien er deres rederi, og det skal navnene afspejle, på en måde som giver mening hele vejen rundt, siger Jesper Skovgaard, kommerciel direktør hos Mols-Linien til Jyllands-Posten.

Udover et nyt navn får rederiet også et nye logo.

Mols-Linien overtager altså sejladsrettighederne af ruterne til og fra Bornholm fra september 2018.


Nyhedsoverblik