Gammel bro bliver snæver flaskehals

Det enlige jernbanespor på den gamle og temmelig slidte Storstrømsbro mellem Masnedø og Falster duer simpelthen ikke, når den faste forbindelse over Femern Bælt

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Banedanmark har tilsyneladende helt glemt flaskehalsen. Det peger Region Sjælland på, fortæller Sjællandske.

Når Sydbanen mellem Ringsted og Rødby ellers skal have dobbeltspor hele vejen for i 2020 at være klar til Femern Bælt-tunnelen, så nytter det ikke noget, at den gamle bro mellem Falster og Sjælland stadig er enkeltsporet. Det er et af budskaberne fra Region Sjælland i regionens høringssvar på Banedanmarks miljøredegørelse for landanlæggene til Femern-forbindelsen.

Regionens udviklingsudvalg hæfter sig ved, at den flaskehals, som Storstrømsbroen fra 1937 vil udgøre, slet ikke er nævnt i materialet fra Banedanmark, og regionsrådsformand Steen Bach Nielsen (S) vil have regeringerne i Tyskland og Danmark til at tage problemet alvorligt, skriver avisen.

 

 


Nyhedsoverblik