¨

Sydbank overtager DiBa Bank

Foto: TV ØST

Mere end 90 procent af Diba Banks aktionærer har sagt ja til at sælge deres aktier til Sydbank.

Ni ud af 10 af aktionærerne i Diba Bank har sagt ja til, at Sydbank kan købe deres aktier. Det betyder, at Sydbanks køb er endeligt, oplyser Sydbank til fondsbørsen.

Aktionærerne i Diba Bank har fulgt deres bestyrelses råd om at sælge:

- Det er meget glædeligt, at alle betingelser i købstilbuddet er opfyldt, og at købet er gået igennem. Det er vi meget tilfredse med, siger Sydbanks administrerende direktør, Karen Frøsig om aktionærernes accept.

Afgørelsen betyder, at Næstveds sidste selvstændige bank nu er en sagablot.

Sydbank vil vokse

Med købet er det planen, at Sydbank opruster på Sjælland og Bornholm. Sydbank har en strategi om at vokse, og det skal ske med udgangspunkt i en stærk lokal forankring og med nærhed til kunderne, lyder det fra bankens direktør.

- Det er præcis det, Diba repræsenterer. Netop de ting gjorde, at vi ikke var i tvivl om, at Diba ville være et perfekt match for os. Derfor er vi meget tilfredse i dag, siger Karen Frøsig.

Intet ændret - lige nu

Her og nu betyder købet af Sydbank dog ikke noget for kunderne, oplyser banken på DiBas hjemmeside.

Alt forsætter som hidtil – og det til langt ind i det nye år, indtil it-integrationen går endeligt igennem, oplyses det.

Det betyder, at alle betalingskort, kontonumre, netbank, mobilbank og alle andre ydelser som DiBa Bank tilbyder sine kunder, indtil videre vil være uændrede.

God pris

Diba Banks bestyrelsesformand Frank Møller Nielsen er tilfreds med, at aktionærerne har fulgt bestyrelsens anbefaling om at sælge.

- Sydbank har tilbudt en god pris, der afspejler, at vi har en sund bank i et interessant markedsområde, og på vegne af bestyrelsen i DiBa Bank kan jeg sige, at vi er meget tilfredse med resultatet, siger han.

Frank Møller Nielsen understreger, at en sammenlægning med Sydbank betyder, at der også fremover vil være en god og stærk bank i Diba Banks lokalområder.

- Sydbank er garant for, at den tætte kontakt til kunderne bliver bevaret gennem et stærkt filialnet, og kunderne vil fremover kunne få en endnu bredere palet af produkter og rådgivningsydelser, end de har været vant til, siger Frank Møller Nielsen.

/ritzau/

Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App
Hent vores nye TV2 ØST Play App