Turistchefen: En Michelin-stjerne vil give os et superbrand

Hotel Frederiksmindes Michelin-stjerne kommer i den grad til at skabe internationalt fokus på Sydsjælland og trække turister til området, lyder det fra turistorganisation.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Turistorganisationen VisitSydsjælland-Møn har forud for dagens pressemøde på Hotel D’Angleterre i København i den grad krydset fingre for, at der endelig, endelig ville lande en Michelin-stjerne i regionen. 

Og det gjorde der så. 

Hotel Frederiksminde skabte onsdag et lille stykke historie, da de som den første restaurant i regionen nogensinde blev tildelt den store ære. 

- Vi er utroligt stolte over, at Hotel Frederiksminde sætter os på landkortet, og er med til at vise at vi også kan byde på verdensklasse-gourmet oplevelser. At Sydsjælland har fået en Michelin-stjerne er en kæmpe anerkendelse, siger direktøren i VisitSydsjælland-Møn. 

Udover Hotel Frederiksminde i Præstø var Babette i Vordingborg og Dragsholm Slot i Hørve ellers også udpeget af både madanmeldere og andre eksperter  som mulige kandidater til en stjerne for deres udsøgte gourmetmad.

Det var dog kun køkkenchefen fra Frederiksminde, Jonas Mikkelsen, der formåede helt at imponere de kræsne franskmænd. 

- Det er lige nemlig præcis sådan nogle slags kvalitetsmærker, som gør at vi kan markedsføre vores destination rigtig godt også internationalt. Altså hvis du vidste, hvad NOMA har gjort for København. Det her er ligesom at få et superbrand, siger Martin Bender.

Ifølge direktøren i turistorganisationen er dagens Michelin-stjerne intet mindre end end blåstempling. Som i den grad kommer til at trække turister til området. 

-  Det vil skabe fokus på et stykke af Danmark, som har stået i skyggen af storebror København i alt for lang tid, siger han.

 


Nyhedsoverblik