Millionstøtte skal tiltrække flere internationale turister

Turistsamarbejde får to millioner kroner til markedsføring, som blandt andet skal trække nordmænd til Sydsjælland og Sydhavsøerne.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Vi har klinter, skønne strande, sjove forlystelsesparker og masser af andet, der kan forsøde sommerferien. Det budskab skal nu spredes til udlandet.

Visit Sydsjælland-Møn og Visit Lolland-Falster har fået tildelt to millioner kroner til at markedsføre området til internationale turister.

Pengene skal blandt andet bruges på at tiltrække flere norske turister, fortæller Brian Lindorf Hansen, der er destinationschef hos Visit Lolland-Falster.

alex_christensen.jpg
Læs også
Sommerbus skal lokke tyskere til Marielyst
alex_christensen.jpg
Læs også
Sommerbus skal lokke tyskere til Marielyst

- Det norske marked er i vækst, og nordmændene lægger mange penge per døgn, siger han.

Udover indsatsen i Norge vil de to turistorganisationer også bruge nogle af de tildelte midler på at styrke markedsføringen i tre andre lande.

quote Det norske marked er i vækst, og nordmændene lægger mange penge per døgn

Brian Lindorf Hansen, destinationschef hos Visit Lolland-Falster.

- Det er det tyske marked, som er rigtig stort i forhold til antal turister. Så er der det svenske, der er meget stort, primært i forhold til Lalandia, og så er der det hollandske marked, hvor vi har haft en indsats de seneste par år, fortæller Brian Lindorf Hansen.

Flere skal med

De største turistaktører i Lolland, Guldborgsund, Vordingborg, Næstved, Faxe og Stevns kommuner er gået sammen med de to turistorganisationer i et samarbejde kaldet De Danske Sydhavskyster.

Med de to millioner i ryggen bliver det nu også muligt for mindre turistattraktioner at være med i den internationale markedsføring, fortæller destinationschefen.

- Det giver mulighed for at nogle mindre aktører kan komme ind i samarbejdet, ved at indsatsen udspringer fra Visit Sydsjælland-Møn og Visit Lolland-Falster, siger Brian Lindorf Hansen.

Artiklen fortsætter under billedet

Et af områdets mest populære attraktioner er Knuthenborg Safaripark på Lolland.
Et af områdets mest populære attraktioner er Knuthenborg Safaripark på Lolland. Foto: Knuthenborg Safaripark

Skuldersæsonerne i fokus

Brian Lindorf Hansen forklarer, at det i høj grad er i sæsonerne på hver side af den danske sommerferie, der skal tiltrækkes turister fra udlandet.

morten_boegh_soerensen_._koe.jpg
Læs også
Biler og fly giver trængsel i sommerferien - få tips til at klare trafikstressen
morten_boegh_soerensen_._koe.jpg
Læs også
Biler og fly giver trængsel i sommerferien - få tips til at klare trafikstressen

- Kapacitetsmæssigt er vi lidt udfordrede i denne region, fordi der er udsolgt i sommerferien mere eller mindre. Så vi vil også bruge indsatsen på at fokusere på skuldersæsonerne, som er maj og juni og slutningen af august og september måned, forklarer Brian Lindorf Hansen.

De to millioner kroner er blevet bevilget af Erhvervsfremmebestyrelsen, der hører under Erhvervsstyrelsen.


Nyhedsoverblik