Lollands Bank vinder titlen som “Årets mindre bank”

Bankdirektør Allan Aaskov mener, at tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder – og at det er årsagen til, at banken nu har fået en fornem kåring.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

“Årets mindre bank” er Lollands Bank. Til konferencen “Årets Finansvirksomheder”, der er arrangeret af FinansWatch, modtog Lollands Bank torsdag den fornemme titel.

- Gennem de sidste mange år har vi haft en fantastisk medarbejderstab. Prisen er en dedikation til vores medarbejdere for de sidste mange års indsats, lyder det fra bankdirektør, Allan Aaskov.

Feltet bestod af i alt 28 pengeinstitutter. De endeligt nominerede var Skjern Bank, Kreditbanken og så Lollands Bank.

quote Tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder. Det kan måske lyde som en floskel, men det er det, vi oplever.

Allan Aaskov, bankdirektør i Lollands Bank

Prisen bliver uddelt på baggrund af bankernes nøgletal for 2020 og de seneste fem år. Her kigger man blandt andet på indtjening målt ved egenkapitalforretning, vækst i indtægter og effektivitet.

- Vi bliver også målt på indtjening per omkostningskrone, hvor vi lå på en krone og 60 øre, hvilket er en mindre fremgang sammenlignet med sidste år, mens de øvrige mindre banker, som vi er i konkurrence med, havde oplevet en mindre tilbagegang, siger Allan Aaskov.

Tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder

Spørger man bankdirektøren skyldes succesen tilfredse medarbejdere.

- Tilfredse medarbejdere skaber tilfredse kunder. Det kan måske lyde som en floskel, men det er det, vi oplever, hvis jeg skal koge det ned til det, som det drejer sig om, siger Allan Aaskov. 

- Jeg tror, det er afgørende for, at vi i år får den her pris for første gang.

Lollands Bank har da også lavet småjusteringer i sin strategi, hvor forretningen er blevet drejet endnu mere mod kunderne end tidligere.

Og i en digital tid med flere bankløsninger online, påpeger bankdirektøren, at der fortsat er brug for den fysiske bank.

Læs også
Sparekasse præsenterer stort overskud og aktiekøb i anden bank
Læs også
Sparekasse præsenterer stort overskud og aktiekøb i anden bank

- Der er stadig behov for det fysiske møde med vores kunder, når det drejer sig om større investeringer eller boligkøb. Der tror jeg, vi bedre kan forklare, hvordan tingene hænger sammen - herunder negative renter som er et svært begreb at tale om.

- Vi er ikke længere væk end telefonen – og vi er til stede med nogle forholdsvis store filialer i de byer, vi er i. Vi må bare se i øjnene, at der er mange af de store banker, som trækker sig væk fra de byer, som vi er i.

I 2019 løb Kreditbanken med titlen som “Årets mindre bank”. Banken har hovedsæde i Aabenraa i Sønderjylland.  

Læs også
Lollands Bank ansætter ny bankdirektør
Læs også
Lollands Bank ansætter ny bankdirektør

Nyhedsoverblik