Kunder i Lollands Bank ringet op af falsk bankmand

Lollands Bank har kendskab til fire kunder, som er blevet udsat for svindelopkald.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

En person, der udgiver sig for at hedde Anders og være sikkerhedsmedarbejder i Lollands Bank, har ringet til flere af bankens kunder for at lokke private bankoplysninger ud af dem.

Det skriver banken på sin hjemmeside og advarer samtidig mod at udlevere NemID, betalingskortsoplysninger, sms-koder og andre personlige oplysninger.

Mobil med sms
Læs også
Teleselskab undersøger svindel på Sjælland
Mobil med sms
Læs også
Teleselskab undersøger svindel på Sjælland

Ifølge Folketidende har Lollands Bank hørt fra fire kunder, hvoraf en af dem er blevet franarret 30.000 kroner, da manden påstod, at vedkommendes konto var blevet hacket og derfor behøvede kundens kode.

- Vi kan ikke advare nok imod den slags opringninger. Banken ringer eller skriver aldrig for at udbedre sikkerheden på netbank eller betalingskort, siger direktør i Lollands Bank Anders F. Møller i artiklen.

Hvis pengene bliver overflyttet til en tredje konto, er banken magtesløs i forhold til at få beløbet tilbage tilkunden. 


Nyhedsoverblik