Havbruget Musholm indgår aftale med kokkelandsholdet

En sponsoraftale mellem Musholm og Dansk Gastronomisk Union sætter fokus på fisk i køkkenet.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

For kokkelandsholdene under Dansk Gastronomisk Union (DGU), handler det dels om en økonomisk håndsrækning, dels om faglig inspiration til nye fiskeretter, der skal udfordre landets bedste kokke.

For Musholm A/S er et af hovedmålene med aftalen at gøre langt flere danske forbrugere opmærksom på, at dansk ørred og ørredrogn fra Musholm er, som fiskemester Anders Lejbach udtrykker det, højkvalitet i verdensklasse.

quote Det, vi producerer her, er verdensklasse

Anders Lejbach, fiskemester hos Musholm A/S.

En usædvanlig sponsoraftale er faldet på plads mellem DGU og havbruget Musholm A/S på Reersø, og aftalen blev døbt i champagne på Reersø Havn med administrerende direktør i Dansk Gastronomisk Union, Morten Juul Andersen, sales manager Rudi Ole Petersen og fiskemester Anders Lejbach fra Musholm A/S.

- Vi synes jo, at det, vi producerer her, er verdensklasse. Og det vil vi gerne have at mange flere danskere får øjnene op for, siger Anders Lejbach til Nordvestnyt.

051110AB-MUSHOLM-LAX-UDVIDE.jpg
Læs også
Musholm A/S vil tredoble produktionen af ørreder
051110AB-MUSHOLM-LAX-UDVIDE.jpg
Læs også
Musholm A/S vil tredoble produktionen af ørreder

- Det danske Kokkelandshold er en del af Dansk Gastronomisk Union, der fornylig vandt OL-guld til Danmark med cateringlandsholdet, og vi er meget tilfredse med at have indgået et samarbejde med Musholm Havbrug. Det er ørredprodukter af høj kvalitet, som DGU’s landshold vil bruge og teste i forbindelse med udviklingen af retterne, særligt med henblik på den næste store internationale konkurrence, som er VM for kokke i Luxemburg 2022, siger Morten Juul Andersen til avisen.

Artiklen fortsætter under videoen.

VIDEO: TV2 ØSTs Mads Gudiksen har tidligere besøgy havbruget Musholm ved Reersø for at se, hvordan man opdrætter over en millioner havørred om året.

Den faglige del af sponsoraftalen vil strække sig mange år ud i fremtiden.

Samarbejdspartnerne vil gerne have, at kokkene på landsholdene skal lære at udvikle nye retter med ørred og rogn fra Musholm.

Retterne vil med tiden muligvis finde vej til nogle af landets restauranter, og derfor mener de to parter i samarbejdet, at det vil betyde, at produkterne fra Musholm vil finde vej til danske hjem.

Aftalen er trådt i kraft.


Nyhedsoverblik