Holbæk-borgmester: Dårlig rengøring er kontraktbrud

Holbæks Borgmester, Søren Kjærsgaard, kalder problemerne med rengøringen i kommunen for kontraktbrud.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel
Dit cookie-tilsagn gør, at indholdet her ikke kan vises. Du kan ændre dit tilsagn ved at klikke på boksen her.

Det er ikke besparelserne på rengøringen i Holbæk Kommune, der er årsagen til, at børn og unge i Holbæk må benytte møgbeskidte toiletter og opholde sig i klasseværelser med støv og nullermænd dansene om ørerne.Det er derimod Forenede Service, der, ifølge borgmester Søren Kjærsgaard, ikke lever op til rengøringskontrakten, skriver Fagbladet 3F.
 
- Det er ikke udliciteringen, der er problemet, det er Forenede Service' manglende opfyldelse af kontrakten, der er problemet. Det gør ingen forskel, om det er egne enheder eller en af vores 4.000 eksterne leverandører, der ikke leverer det, der er aftalt. Alle skal levere som aftalt. Når det ikke sker, gør vi, hvad vi kan for at rette op på det. Det gør vi også i forhold til rengøringen, skriver Søren Kjærsgaard (V), der ønsker at svare på spørgsmål via mail.
 
Borgmesteren er ikke tilfreds med kvaliteten af rengøringen og har derfor jævnligt møder med Forenede Service.
 
- Jeg vil ikke leve med, og ingen brugere skal leve med, at vores bygninger er dårligt rengjorte. Vi vil følge endnu tættere op på kontrakten. Og vi har indført et nyt tiltag, så vi om nødvendigt kan rekvirere en anden leverandør betalt af Forenede Service, hvis ikke Forenede Service retter op på en dårlig kvalitet senest næste morgen kl. 7.00, skriver Søren Kjærsgaard til Fagbladet 3F.
 
Direktør i Forenede Service Steen Gede har overfor Fagbladet 3F tidligere sagt, at selskabet heller ikke finder kvaliteten tilfredsstillende.
 
- Og derfor kører vi nogle ekstraordinære programmer og samarbejder med kommunen om det, siger Steen Gede.


Nyhedsoverblik